۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
شروط ایرلاین ها برای افزایش نیافتن قیمت بلیط پروازها/توپ در زمین ستاد کرونا
بازار گزارش می دهد

شروط ایرلاین ها برای افزایش نیافتن قیمت بلیط پروازها/توپ در زمین ستاد کرونا

در حالیکه تنها دو روز از مطرح شدن رشد نرخ بلیط هواپیما نگذشته، ایرلاین های داخلی در واکنش به مخالفت نمایندگان مجلس افزایش نیافتن نرخ بلیط را با شروطی امکان پذیر دانستند و به نوعی توپ را به زمین ستاد ملی کرونا انداختند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: هنوز از اعلام رشد نرخ بلیط هواپیما دو روز نگذشته که ایرلاین های داخلی شرط و شروطی را برای افزایش نیافتن نرخ بلیط هواپیما اعلام کرده و می گویند که این اقدام می تواند با مساعدت ستاد ملی مبارزه با کرونا محقق شود. 

روز گذشته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار بازار گفته بود که بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا قرار است از اول آبان ماه و بر اساس رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، ایرلاین های داخلی فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند. او معتقد است که افزایش قیمت بلیت هواپیما با احتساب ۲ عامل، نرخنامه جدید بلیت پروازهای داخلی که بر اساس ارز ۲۸ هزار تومانی و با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل فقط ۶۰ درصد ظرفیت پروازها از ابتدای آبان ماه انجام خواهد شد.

اما ورود مجلسی ها به موضوع گرانی بلیط هواپیما باعث شده تا ایرلاین های داخلی و انجمن شرکتهای هواپبمایی تا حدودی از موضع قبلی خود عفب نشینی کنند. 

رشد قیمت پروازها موجب ریزش مسافران می شود
سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه مجلس به موضوع گرانی بلیط هواپیما ورود خواهد کرد و جلوی آن را خواهد گرفت، گفت: با شیوع ویروس کرونا، ایرلاین های داخلی متضرر شدند و این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست اما باید اذعان کرد که همین رشد قیمت ها می تواند موجب ریزش مسافران بیشتری شود. 

نرخ های جدید اعلام شده نمی تواند به صرف اینکه ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایرلاین ها باید با ۶۰ درصد ظرفیت مسافر پرواز کنند واقعی باشد

وی افزود: این قیمت ها و این نرخ های جدید اعلام شده نمی تواند به صرف اینکه ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایرلاین ها باید با ۶۰ درصد ظرفیت مسافر پرواز کنند واقعی باشد. پس نرخ‌نامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه های مصرفی ایرلاین ها نیست. 

گفته می شود که بر اساس نرخ نامه جدید، سقف و کف قیمت های جدید نشان می دهد که کف قیمت ها ۴۹۱ هزار تومان و حداکثر قیمت ها ۲.۶ میلیون تومان است که مربوط به مسیر بندرعباس-تبریز خواهد بود. قیمت سقف و کف پرواز تهران - مشهد در نرخنامه جدید به ترتیب یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

از سوی دیگر اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در واکنش به افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی، گفت: قطعا این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، زیرا مردم توان پرداخت چنین هزینه هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند.

وی با بیان اینکه نرخ‌نامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه های مصرفی ایرلاین ها نیست، افزود: من بعد از اعلام نرخ‌نامه جدید، دلایل افزایش قیمت ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه ها را بررسی کردم، حتی با چندین کارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، از این رو به نظر می رسد که نرخ های اعلامی به هیچ وجه واقعی نیست.

شرط و شروط افزایش نیافتن قیمت بلیط هواپیما
اما مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار بازار نیز معتقد است که برای کاهش قیمت بلیط هواپیما شرط و شروطی هست که اگر اجرایی شود این اقدام می تواند میسر شود.

او ادامه داد: تصمیم افزایش قیمت‌ بلیط هواپیما موقتی است به همین دلیل انجمن شرکتهای هواپیمایی هنوز نرخ‌نامه جدید را روی سایت قرار نداده است.

وی در پاسخ به این پرسش که ظاهرا ورود مجلس و واکنش نماینده های مجلس به این موضوع باعث شده تا این اقدام ملغی شود؟ تاکید کرد: اینطور نیست و البته ما به کمک نمایندگان مجلس نیاز داریم تا مشکلات برطرف شود.

 اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا شرط محدودیت ۶۰ درصدی مسافرگیری در پروازها زا ملغی کند و ایرلاین‌ها مجاز به مسافرگیری با ظرفیت کامل شوند قطعا نرخ بلیط هواپیما افزایش نخواهد یافت

اسعدی سامانی خاطر نشان کرد: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا شرط محدودیت ۶۰ درصدی مسافرگیری در پروازها زا ملغی کند و ایرلاین‌ها مجاز به مسافرگیری با ظرفیت کامل شوند قطعا نرخ بلیط هواپیما افزایش نخواهد یافت.

به نوشته خبرنگار خبرگزاری بازار، ستاد ملی مبارزه کرونا ظاهرا با این تصمیم خود فرصت افزایش قیمت ها را به ایرلاین ها داده و به نوعی این ابلاغیه به نفع شرکتهای هواپیمایی شده است. چرا که همین الان هم میزان سفرها و پروازها با ظرفیت کامل صورت نمی گیرد. بنابراین این مصوبه بهترین فرصت را به شرکتهای هواپیمایی داده که قیمت بلیط را افزایش دهند.

کد خبر: ۴۶٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha