۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کاتالیست ژآپنی ‌ها نایاب شد
دردسر آلایندگی خودروهای وارداتی

کاتالیست ژآپنی ‌ها نایاب شد

اگر سری به بورس لوازم یدکی بزنیم و به دنبال کاتالیست خودروی مانند مزدا ۳ باشیم، به راحتی نمی‌توان آن را پیدا کرد. هرچند که مزدا یکی از برندهای معتبر ژاپنی محسوب می‌شود و موتور آن از تکنولوژی روز برخوردار است.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از معضلات اصلی خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی، تولید آلایندگی بیش از حد است. مهندسان جهت کاهش آلاینده تولیدی این خودروها و کاهش خطرات زیست محیطی آن‌ها قطعه‌ای را به نام کاتالیست طراحی کردند.
در یک بیان ساده می‌توان گفت این قطعه وظیفه دارد گازهای خطرناک خروجی از اگزوز را به گازهای بی خطر تبدیل کند. باتوجه به مشکلات عدیده ناشی از تحریم‌ها که برای صنعت خودرو داخل به وجود آمده، تامین این قطعه را با بحران مواجه کرده است.
اگر سری به بورس لوازم یدکی بزنیم و به دنبال کاتالیست خودروی مانند مزدا ۳ باشیم، به راحتی نمی‌توان آن را پیدا کرد. هرچند که مزدا یکی از برندهای معتبر ژاپنی محسوب می‌شود و موتور آن از تکنولوژی روز برخوردار است. اما این عامل سبب عدم استفاده از کاتالیست تلقی نمی‌شود.
گاهی فروشندگان این قطعه مشتریان را به سوی یافتن و استفاده از کاتالیست استوک(دست دوم) سوق می‌دهند که به نظر می‌رسد علت این امر نبود یا نایاب بودن قطعه باشد. اما علت هرچه که هست اثر آن را تا کمتر از دوماه دیگر با شروع شدن سرما و پدیده وارونه‌گی هوا خواهیم دید.
 برخی از فروشندگان مدعی هستند که کمپانی وارد کننده باید نسبت به تامین این قطعه در بازار بیشتر دقت کند تا مشتریان با مشکلات عدیده مواجه نشوند.

کد خبر: ۴۶٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha