۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۶۰ درصد هزینه‌های شرکت های هواپیمایی ارزی است
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور:

۶۰ درصد هزینه‌های شرکت های هواپیمایی ارزی است

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور گفت: نرخ بلیت مسیر های پروازی به سبب محدودیت تکمیل ظرفیت هواپیما ها بواسطه بیماری کرونا و افزایش قیمت ارز تغییر می کند.

به گزارش بازار، «مقصود اسعدی سامانی» افزود: طبق برنامه پنجساله پنجم و ششم توسعه نرخ بلیت پروازهای داخلی آزاد شده یعنی شرکت های هواپیمایی بر اساس عرضه و تقاضا بصورت رقابتی نرخ بلیت خود را تعیین و به فروش می رسانند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه مسافران در داخل هواپیما کنار هم نشسته و این امر موجبات گسترش بیشتر ویروس کرونا می شود ستاد ملی مبارزه با کرونا به سازمان هواپیمایی کشور تکلیف کرده که هواپیما ها بایستی با ۶۰ رصد ظرفیت خود پرواز کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور گفت: این محدودیت تکمیل ظرفیت هواپیما از یک طرف و افزایش نرخ ارز از سمت دیگر موجب شد شرکت های هواپیمایی تغییراتی در نرخ بلیت مسیر های پروازی خود اعمال کنند.

وی افزود: نرخ های مزبور موقتی است به محض اینکه ستاد ملی کرونا این تکلیف را از دوش شرکت های هواپیمایی بردارد و شرکت ها مجاز باشند با حداکثر ظرفیت خود پرواز خود را انجام دهند به یقین نرخ ها تعدیل خواهد شد.

اسعدی سامانی بیان داشت: نرخ های که شرکت های هواپیمایی تعیین می کنند دارای کف و سقف است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بازار و تقاضای که وجود دارد نرخ ها متناسب با این شرایط تغییر پیدا می کند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور گفت: اگر امکان تکمیل ظرفیت شرکت ها فراهم شود ۳۰ تا ۴۰ درصد این نرخی که در حال حاضر افزایش پیدا کرده کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه نرخ فعلی بلیت هواپیما با دلار ۱۱ هزار تومان محاسبه شده است، افزود: شرکت های هواپیمایی این نرخ را شهریور ماه سال گذشته تعیین کرده اند.

اسعدی سامانی اظهارداشت: امسال دولت بنا به محدودیت های که داشته نتوانسته ارز در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار دهد و شرکت ها برای تامین نیاز ارزی خود به ناچار باید به بازار آزاد مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد هزینه های شرکت های هواپیمایی ارزی است، گفت: نرخ ارز این روزها افزایش قابل توجهی داشته و به تبع تاثیر زیادی روی قیمت تمام شده هر ساعت صندلی پرواز می گذارد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور افزود: برای اینکه این هزینه ها پوشش داده شود شرکت های هواپیمایی مجبورند تغییراتی در نرخ بلیت مسیرهای پروازی خود اعمال کنند.

وی یادآورشد: در حال حاضر نرخی که شرکت های هواپیمایی در مسیرهای مختلف پروازی به سبب عدم تکمیل ظرفیت و نرخ دلار تعیین کرده اند بین ۵۰ تا ۸۵ درصد در نوسان است.

کد خبر: ۴۶٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha