۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
ظرفیت های داد و ستد مرزی منطقه سیستان احیا شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت های داد و ستد مرزی منطقه سیستان احیا شود

زابل - دهمرده، نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس با تاکید بر اینکه ظرفیت های داد و ستد مرزی منطقه سیستان باید احیا شود، گفت: سه بازارچه مرزی منطقه سیستان در حال حاضر غیر فعال است.

حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بازارچه های مرزی منطقه سیستان پیش از خشکسالی محلی برای دادو ستد مردم این منطقه و حتی دیگر ایرانی ها بود اما اکنون این بازارچه ها تعطیل هستند.

وی افزود: از قدیم الایام علاوه بر مردم منطقه  افراد زیادی از دیگر استان ها به سه بازارچه «بش دلبر»، «تخت عدالت» و «شاه گل» در منطقه سیستان مراجعه می کردند و اجناس و کالاهایی را خریداری  و به دیگر نقاط کشور انتقال می دادند اما متاسفانه در حال حاضر این بازارچه ها غیر فعال هستند.

 نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس تصریح کرد: منطقه سیستان فاقد واحد تولیدی و صنعتی است و خشکسالی های چند ساله نیز کشاورزی در منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: ضروری است تا از ظرفیت های موجود بهره برداری شود تا از مهاجرت مردم منطقه جلوگیری شود و راه برای امرار معاش و تقویت اقتصاد منطقه فراهم شود.

دهمرده تصریح کرد: روزانه ۴۲۰۰ کامیون از افغانستان در بازارچه مرزی میلک تردد می کنند و آمار کامیون های ما فقط ۴۰۰ کامیون است که نسبت به ظرفیت موجود در منطقه بسیار کم است.

کد خبر: ۴۶٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha