۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
ایلام جزو ۳ استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری
استاندار ایلام خبر داد

ایلام جزو ۳ استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری

ایلام- استاندار ایلام از کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان ۹۹ خبر داد و گفت: ایلام جزو سه استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد کرونا در محل استانداری ایلام، از کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان امسال خبر داد و افزود: در آخرین گزارش رسمی مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری، نرخ بیکاری استان ایلام ۶.۲ درصد اعلام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۸.۷ درصد بود ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده است و از رتبه هفت کشور به رتبه سوم بهبود بیکاری کشور ارتقا یافته است.

وی در ادامه به مقایسه وضعیت بیکاری استان به نسبت سه ماهه بهار سال جاری پرداخت و بیان کرد: در حالی که در سه ماهه بهار امسال نرخ بیکاری استان ۶.۵ درصد بود در سه ماهه تابستان امسال با ۰.۳ درصد کاهش، به ۶.۲ دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

سلیمانی‌دشتکی نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری را ۳.۳ درصد پایین تر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: درحالی که میانگین نرخ بیکاری کشور در سه ماهه تابستان امسال عدد ۹.۵ را نشان می‌دهد این عدد در استان ایلام ۶.۲ درصد است.

وی افزود: در حالی نرخ بیکاری میانگین کشوری از ۱۰.۵ درصد در تابستان سال گذشته به ۹.۵ درصد در تابستان امسال رسیده است، در استان ایلام این وضعیت از ۸.۷ به ۶.۲ درصد رسیده بوده که ۲.۵ دهم درصد کاهش را نشان می دهد و این نشان دهنده روند مطلوب تر کاهش بیکاری در استان به نسبت میانگین کشوری است.

کد خبر: ۴۶٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha