۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان گرانتر شد/ دلار ۳۰۴۰۰ تومان
در گفتگو با بازار عنوان شد

سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان گرانتر شد/ دلار ۳۰۴۰۰ تومان

کشتی آرای؛ نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش ۳۱ دلاری قیمت اونس و گران شدن ۸۰۰ تومانی قیمت ارز موجب شد تا قیمت انواع سکه و طلا در بازار ایران دوباره روند صعودی به خود بگیرد.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز قیمت اونس با افزایش ۳۱ دلاری در بازارهای جهانی به ۱۹۳۱ دلار رسید. همچنین قیمت ارز در بازار داخلی افزایش ۸۰۰ تومانی را نسبت به آخرین روز کاری بازار در هفته گذشته تجربه کرد و به ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

وی افزود: امروز هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر قطعه تمام سکه طرح جدید با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: در حال حاضر هر قطعه نیم سکه با قیمت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هر قطعه ربع سکه با قیمت پنج میلیون و ۴۰۰  هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی با قیمت دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

کشتی آرای تصریح کرد: امروز هر مثقال طلا با قیمت شش میلیون و ۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

دلایل افزایش نرخ دلار، سکه و طلا
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: قیمت تمام سکه طرح قدیم، تمام سکه طرح جدید، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۳۰۰ هزار تومان، ۴۵۰ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان، ۲۰۰ هزار تومان و ۱۵۰ هزار تومان گرانتر شده است.

این فعال صنفی تصریح کرد: همچنین قیمت امروز هر گرم طلای خام ۱۸ عیار در مقایسه با هفته گذشته ۵۵ هزار تومان افزایش را تجربه کرده است.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ۱۸ بانک ایرانی از سوی آمریکا عامل صعودی شدن قیمت انواع سکه و طلا در بازار ایران شده است یا خیر؛ اظهار کرد: تحریم های جدید علیه بانکهای ایران تاثیری در بازار طلا نداشته است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران متذکر شد: قیمت اونس در بازارهای جهانی در مقایسه با هفته گذشته ۳۱ دلار گرانتر شده است. با توجه به اینکه نرخ دلار و نرخ اونس دو مولفه تعیین قیمت طلا در بازار است بنابراین افزایش نرخ اونس موجب شده تا قیمت سایر ارزها در برابر ارزش دلاری افزایش پیدا کند بنابراین گران شدن دلار در بازار ایران ارتباطی به تحریم های جدید ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت های مندرج در این خبر بر مبنای لحظه تهیه و انتشار خبر است و با توجه به نوسانات بازار امکان تغییر در این نرخ ها وجود دارد.

کد خبر: ۴۶٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha