۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
صادرات مواد معدنی بوشهر به ۴۷ میلیون دلار رسید
رییس سازمان صمت بوشهر در گفتگو با بازار مطرح کرد:

صادرات مواد معدنی بوشهر به ۴۷ میلیون دلار رسید

حسینی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گفت: صادرات مواد معدنی استان بوشهر طی شش ماهه اول سالجاری به وزن ۲۰۹۰ هزارتن به ارزش ۴۷ میلیون دلار بوده است.

سجاد صفری؛ بازار: سید حسین حسینی  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهردر گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در سالجاری میزان صادرات استان به خارج از کشور چقدر بوده است؟ اظهار داشت: در نیمه نخست سالجاری ۱۱هزار و ۶۳۳هزارتن کالا به ارزش ۲۴۷۰میلیون دلار کالا از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی، شامل محصولات پتروشیمی، کود اوره کشاورزی، سیمان و کلینکر به کشورهای مختلف نظیر چین، امارت متحده عربی، ترکیه، پاکستان، قطر، برزیل، هند، عراق، افغانستان و کویت صادر شده است.

حسینی تصریح کرد: در بازه زمانی شش ماهه اول سالجاری، واردات ۲۴۷هزارتن کالا به ارزش ۵۰۸ میلیون دلار، شامل موز، برنج، قطعات خودرو، لاستیک خودرو سواری، شیرآلات صنعتی، پارچه، یراق آلات، بلبرینگ خودرو و باطری از طریق کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا، فدراسیون روسیه و آلمان وارد گمرکات استان بوشهر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ادامه، بیان کرد: در راستای جهش تولید و حمایت از بنگاه های صادراتی، اقدامات متعددی نظیر تشکیل کارگروه توسعه صادرات، برگزاری نشست میزهای تخصصی پتروشیمی و آبزیان، خرما، حمایت از اعزام و پذیرش هیات های تجاری و حمایت از حضور تولیدکنندگان و تجار در نمایشگاه های بین المللی و غیره را به منظور رشد و توسعه صادرات غیرنفتی برنامه ریزی شده و برخی اقدامات دیگر هم در دست اقدام است.

فعالیت ۱۴۴ واحد معدنی در بوشهر
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که چند واحد معدنی در استان بوشهر فعالیت دارند و میزان اشتغالزایی آن ها چقدر است؟ به بازار، گفت: تعداد ۱۴۴ واحد معدنی فعال با اشتغال حدود ۱۴۰۰ نفر در استان بوشهر فعالیت دارند.

حسینی اظهار داشت: در حال حاضر، تعداد ۲۵۵ معدن دارای مجوز بهره برداری در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد، ۱۴۴ واحد آن ها فعال و مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول، افزود: تعداد ۱۴۴ معدن فعال در زمینه استخراج انواع مواد معدنی نظیر سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک و مخلوط کوهی و مارن با اشتغالزایی تقریبی ۱۴۰۰ نفر در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

رییس سازمان صمت استان بوشهر، تصریح کرد: در حال حاضر، تعداد ۸۰ واحد صنعتی در زمینه فرآوری مواد معدنی با اشتغال بیش از۲۵۰۰ نفر در استان وجود دارند که بخشی از محصولات صنعتی، نظیر سیمان، کلینکر، گچ دانه بندی شده، آهک هیدراته و غیره به کشورهای مختلف صادر می کنند.

حسینی در ادامه، بیان کرد: سرمایه گذاری در زمینه ایجاد صنایع مختلف به ویژه فرآوری مواد معدنی به محصولات مرتبط صنعتی می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری با توجه به موقعیت نزدیکی بنادر استان و همجواری به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادرات محصولات صنایع معدنی باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درخصوص میزان صادرات مواد معدنی، گفت: صادرات مواد معدنی استان بوشهر طی شش ماهه اول سالجاری به وزن ۲۰۹۰ هزارتن به ارزش ۴۷ میلیون دلار بوده است.

کد خبر: ۴۶٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha