۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
حضور مسافران در کردستان ۸۲ درصد کاهش یافت
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان :

حضور مسافران در کردستان ۸۲ درصد کاهش یافت

کردستان- اسکندری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: حضور مسافر در استان طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۸۲ درصد کاهش پیدا کرد.

حمید اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اوایل شهریور ماه سال جاری میزان حضور مسافران در استان کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی با اعلام اینکه حضور مسافر در این استان طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است، افزود: در این مدت خسارت زیادی به هتل و مهمانپذیرهای استان وارد شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: شهریور ماه سال جاری با بهبود و کنترل شیوع کرونا ظرفیت اسکان حدود ۴۰  درصد هتل های استان تکمیل شد.

اسکندری یادآور شد: مجددا با قرارگرفتن بیشتر شهرهای استان در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع کرونا تعداد مسافران کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی در این استان دارای مجوز فعالیت هستند، گفت: تعدادی از این دفاتر طی این مدت درخواست تعطیلی چهار ماهه را به دلیل نبود مسافر دادند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه ۳۲ هتل، ۲۴ مهمانپذیر و دو هتل آپارتمان در این استان وجود دارد، گفت: حمایت از صنعت گردشگری و هتلداری در این شرایط بسیار ضروری است و برای پشتیبانی از فعالان حوزه گردشگری استان پیشنهادات و برنامه هایی داریم که امیدواریم با اجرایی کردن آنها وضعیت این بخش تاحدودی بهبود پیدا کند.

کد خبر: ۴۶٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha