۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
دخالت دولت‌ در بازار محصولات کشاورزی به زیان تولیدکننده است
در گفتگو با بازار عنوان شد:

دخالت دولت‌ در بازار محصولات کشاورزی به زیان تولیدکننده است

زابل- نماینده حوزه سیستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دخالت دولت‌ ها در بازار محصولات کشاورزی ایران به زیان تولیدکننده بوده است، گفت: حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی از ضرر و زیان آن ها جلوگیری می کند.

حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بخش کشاورزی ارتباط مستقیمی با امنیت غذایی در کشور دارد که باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تولید و خودکفایی در بخش کشاورزی افزود: با توجه به شرایط موجود و انواع تحریم ها باید به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی برسیم  و مراقب باشیم که با وابستگی به دیگر کشورها تحریم را در بخش کشاورزی تجربه نکنیم.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است تا با حمایتهای لازم انگیزه تولید را در این بخش تقویت کنیم و با سرمایه گذاری و حمایت زمینه را برای خودکفایی فراهم کنیم.

وی بیان کرد: گاهی اوقات نسبت به واردات برخی کالا ها اقدام می شود و پول های هنگفتی بابت آنها پرداخت می شود در حالیکه تولید کننده داخلی محصول با کیفیت تولید می کند اما از او خرید نمی شود.

دهمرده گفت: کشورهای پیشرو در زمینه کشاورزی، غالبا حمایت از تولیدکننده را در دستور کار دارند، ولی کشورهای در حال توسعه و به‌خصوص ایران، درگیر تامین غذای ارزان برای مصرف‌کننده شهری بوده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین دخالت دولت‌ها در بازار محصولات کشاورزی ایران به زیان تولیدکننده بوده است؛ چراکه حمایت از مصرف‌کننده بیشترین نقش را در انحراف سیاست‌های حمایتی ایفا کرده و زیان قابل‌توجهی به تولیدکنندگان کشاورزی وارد کرده است.

کد خبر: ۴۶٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha