۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
رشد ۱۱ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت استان سمنان
معاون سازمان صمت سمنان خبر داد؛

رشد ۱۱ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت استان سمنان

سمنان- معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت سمنان از رشد ۱۱ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت استان طی سالجاری خبر داد و گفت: این میزان رشد تنها در شش ماهه اول سال جاری علی رغم مشکلات اقتصادی تحقق یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان، فرامرز محبوبی درباره آخرین وضعیت سرمایه گذاری صنعتی در استان سمنان بیان کرد: در شش ماهه ابتدایی سال جاری ، افزون بر سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۸۲ واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۸ میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و مشغول به فعالیت شده‌اند که زمینه اشتغال یک هزار و ۱۷۰ نفر را در استان فراهم آورده‌اند که از نظر تعداد صدور پروانه بهره برداری در امسال شاهد رشد هشت درصدی در مقایسه با سال گذشته هستیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در شش ماه گذشته برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۵۱ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

محبوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون، ۷۷۱ مجوز صنعتی در استان سمنان صادر شده است، گفت: ۸۲ واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری و ۶۸۹ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به فراوانی پروانه های بهره برداری صادره در بخش صنعت، اظهار داشت: بیشترین پروانه های صادره از نظر تعداد مربوط به گروه‌های کالایی ساخت مواد و محصولات شیمیائی، محصولات از لاستیک و پلاستیک و محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها و از نظر سرمایه گذاری انجام گرفته مربوط به گروه‌های کالایی محصولات کانی غیرفلزی، محصولات از لاستیک و پلاستیک و ساخت مواد و محصولات شیمیائی است.

کد خبر: ۴۶٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha