۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
احیای واحدهای راکد به افزایش توان تولید و اشتغال کمک کرده است
معاون استاندار اردبیل:

احیای واحدهای راکد به افزایش توان تولید و اشتغال کمک کرده است

اردبیل- عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل شده در سال‌های گذشته به افزایش توان تولید و اشتغال در سال جهش تولید کمک کرده است.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از واحدهای تولیدی راکد در این استان نساجی اردبیل است که در زمینه تولید نخ پنبه‌ای فعالیت کرده ولی به دلایل مختلف سال‌های مدیدی به تعطیلی کشیده شده بود.

وی ظرفیت این واحد را اشتغال ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اعلام و خاطرنشان کرد: برای احیای این واحد تولیدی نیاز به تامین تسهیلات سرمایه در گردش بود که با همکاری بانک ملی سعی کردیم این تسهیلات را برای نساجی اردبیل مهیا کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: با فعالیت مجدد کارخانه نساجی اردبیل نه تنها توان تولید این مجموعه افزایش می‌یابد بلکه فرصتی فراهم می‌آید تا ارزش افزوده بیشتری در سایه فعال بودن این مجموعه نصیب استان شود.

عزیزی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سالجاری احیای ۷۵ واحد تولیدی را هدفگذاری کرده که از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۳۵ واحد تعطیل شده به چرخه تولید بازمی‌گردند تا فرصت افزایش اشتغال و تولید در بخش‌های صنعتی فراهم آید.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل یکی از مشکلات واحدهای صنعتی استان را عدم تامین مواد اولیه و بالا رفتن قیمت آنها دانست و بیان کرد: این شرایط ایجاب می‌کند تا سازمان صمت بیش از گذشته به تامین مواد اولیه با سهولت بیشتر کمک کرده تا محصولات تولید شده در داخل و خارج از کشور عرضه شود.

عزیزی به طرح توسعه نساجی سبلان اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال با ۵۰ درصد افزایش تولید و اشتغال این واحد تولیدی به بهره‌برداری خواهد رسید تا یک شرایط مناسبی را در تحول صنعتی استان شاهد باشیم.

کد خبر: ۴۶٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha