۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
داخلی سازی شیرهای دروازه‌ای مورد استفاده در صنعت نفت

داخلی سازی شیرهای دروازه‌ای مورد استفاده در صنعت نفت

جعفرزاده، معاون مجری طرح خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک از بومی سازی دانش پیچیده تولید شیرهای دروازه‌ای مورد استفاده در خطوط انتقال سیالات ترش خبر داد.

به گزارش بازار، علی جعفرزاده، معاون مجری طرح احداث خط لوله گوره-جاسک، با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار در صنعت نفت، شیرهای ۴۲ اینچ دروازه‌ای سازگار با سیال ترش به همت شرکت‌های دانش بنیان وبا حمایت شرکت مهندسی وتوسعه نفت درداخل کشور ساخته شد.

وی با بیان اینکه شیرهای دروازه‌ای، مقاوم در برابر خوردگی سیالات ترش (NACE) از پیشرفته‌ترین تجهیزات صنعت نفت و انحصار تولید آن در اختیار چند کشور محدود است، گفت: هم‌اکنون این شیرها به منظور استفاده در خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک ساخته شده و با افتخار می‌توان گفت ایران در زمره کشورهای صاحب این فناوری قرارگرفته است.

معاون مجری طرح احداث خط لوله گوره-جاسک گفت: در طرح ملی گوره-جاسک، ۸۳ عدد شیر ۴۲ اینچ در انواع «دروازه‌ای»، «کنترلی» و «شیرهای قطع کننده اضطراری» به ارزش حدود ۹ میلیون یورو استفاده می‌شود که خوشبختانه تمامی این تجهیزات در داخل کشور تولید شده و نیازی به تامین آن‌ها از خارج از کشور نیست.

وی با اشاره به تأکید وزیر نفت بر بومی‌سازی و افزایش توان تولید کالا در داخل کشور، ادامه داد: شرکت مهندسی و توسعه نفت به همه مشاوران و پیمانکاران خود، ممنوعیت خرید خارجی کالاهایی را که امکان ساخت آن‌ها در داخل کشور وجود دارد و پیمانکاران داخلی توان تولید آن را دارند، ابلاغ کرده است.

براساس این گزارش طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک شامل احداث خط لوله‌ای به طول تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر است که در بخش اجرا و ساخت این طرح، ۶ گستره خط لوله، پنج تلمبه‌خانه، سه ایستگاه دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، ۱۰ پست برق، ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال برق، سه گوی شناور، خطوط لوله زیردریایی، حوضچه آرامش و ۲۰ مخزن ذخیره‌سازی نفت خام تعریف شده است.

کد خبر: ۴۶٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha