۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
آذربایجان‌ شرقی رتبه اول صادرات غیرنفتی را دارد
رییس سازمان صمت آذربایجان‌ شرقی:

آذربایجان‌ شرقی رتبه اول صادرات غیرنفتی را دارد

تبریز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه صادرات غیرنفتی گفت: آذربایجان‌ شرقی رتبه اول صادرات غیرنفتی را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب امین زاده شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری اصلی استان از طریق بخش خصوصی انجام می‌گیرد، گفـت: امسال این استان نه تنها با تشدید تحریم ها توانست صادرات سال قبل را جبران کند بلکه از نظر عددی ۵۲ درصد و از نظر وزنی ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صادرات داشت.

وی به فعالیت قطعه سازی ها در این استان نیز اشاره کرد و گفت: زمینه صادرات قطعه سازی از استان نیز فراهم شده است چراکه در این استان ظرفیت های بالای صنعتی و اقتصادی وجود دارد. ۴۰ درصد قطعات ایران خودروی تبریز از سطح استان تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کرد، افزود: مشکلات و موانعی نیز در واحدهای تولیدی وجود دارد که امیدوارم با تلاش و همت همه مسئولان و فعالان بخش خصوصی شاهد رفع شدن تمام مشکلات باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی استان از طریق ستاد تسهیل، رفع موانع شده است، گفت: نزدیک به ۵۰۰ پرونده بدهی، مالیاتی و معوقه رفع شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان از تسهیلات ستاد تسهیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی استان برای اخذ این تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند و علاوه بر آن مشکل ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی استان نیز در این مدت رفع شده است.

امین زاده سپس ادامه داد: امسال ۱۰۷ واحد تولیدی به ستاد تسهیل مراجعه کردند که از طریق این ستاد مشکل آن ها رفع و دوباره به چرخه تولید برگشتند.

کد خبر: ۴٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha