۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
سالانه به ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم
کارشناس مسکن:

سالانه به ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم

روانشادنیا، کارشناس حوزه مسکن درباره افق پیش روی مسکن در کشور گفت: بازار مسکن بسیار مبهم و پیچیده است به همین دلیل پیش بینی آن کار آسانی نیست.

به گزارش بازار، مهدی روانشادنیا درباره پیش بینی خود از بازار مسکن گفت: بازار مسکن بسیار مبهم است و پیش بینی آن کار آسانی نیست. می‌دانیم که یکی از متغیرهای این بازار، توان خریدار است. در تهران میانگین قیمت مسکن طی سه سال گذشته پنج برابر شده است و این افزایش در توان اقتصادی خانوار نمی‌گنجد. در نتیجه با کاهش تعداد معاملات مسکن به ویژه برای قشر کم توان جامعه مواجه هستیم.

وی افزود: از طرفی شاهد افزایش قیمت در نهاده های تولید حوزه مسکن و بازار های موازی (ارز، سرمایه و...)هستیم؛ به طوری که قیمت یک متر مربع مسکونی در سال ۸۸ در تهران با ۷ سکه بهار آزادی برابری داشته و درحال حاضر این برابری به ۲ سکه بهارآزادی رسیده است و این اتفاق نشان دهنده عقب افتادگی بازار مسکن از بازار های موازی است.

روانشادنیا با اشاره به تأثیرگذاری نرخ ارز بر قیمت مسکن اظهار داشت: نرخ ارز در قیمت نهایی مسکن بسیار تاثیرگذار است. با به ثبات رسیدن این نرخ می‌توانیم کاهش و ثبات قیمت مسکن را پیش بینی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در کشور سالانه به ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم گفت: تولید ما در حال حاضر تنها ۴۰۰ هزار واحد در سال است. یکی از عوامل وجود خانه های خالی، نبود تناسب تقاضا و عرضه در حوزه مسکن است به اضافه اینکه عمده خانه های خالی با متراژ بالا عرضه می‌شوند در صورتی که توان خریدار، تنها کفاف خانه هایی با متراژ کم را می‌دهد.

کد خبر: ۴۶٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha