۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
احکام بودجه باید احکام دائمی باشند
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

احکام بودجه باید احکام دائمی باشند

میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دست سازمان برنامه و بودجه در تعیین و تخصیص بودجه به پروژه‌ها و سازمان‌ها و استان‌های مختلف کاملا باز است.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: برخی از نمایندگان مجلس موضوع تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه را مطرح کرده‌اند، اما این موضوع مورد تایید همه نمایندگان نیست.

وی با اشاره به این که تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است، عنوان کرد: نماینده مجلس حق دارد در موضوعات مختلف از این ابزار نظارتی استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: برخی از نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که عملکرد سازمان برنامه و بودجه به شفاف‌سازی نیاز دارد.

وی ادامه داد:‌ سازمان برنامه و بودجه موظف است لایحه بودجه سالانه را تدوین کند و پس از تاییده‌ی هیات دولت به مجلس تحویل دهد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی تصریح کرد: در حالت کلی مجلس شورای اسلامی حدود ۵ درصد از لایحه پیشنهادی دولت در حوزه بودجه را تغییر می‌دهد.

وی با بیان این که لایحه برنامه و بودجه سند برنامه‌ای‌ِ یک ساله‌ی کشور است، عنوان کرد: دست سازمان برنامه و بودجه در تعیین و تخصیص بودجه به پروژه‌ها و سازمان‌ها و استان‌های مختلف کاملا باز است.

این نماینده مجلس افزود: سازمان برنامه و بودجه باید بر اساس معیارها و شاخص‌های بودجه‌ای، لایحه را تنظیم و تقسیم کند.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من برنامه و بودجه در حالت کلی شفاف است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به این که دو/سوم از بودجه کل کشور در اختیار شرکت‌های دولتی قرارگرفته است، اظهار داشت: شرکت‌های دولتی دامنه و طول بسیار زیادی دارند و بر این اساس نمایندگان فرصت بررسی تمام این شرکت‌ها را ندارند.

وی تاکید داشت: ما باید معیارها و ملاک‌های اصلاح ساختار بودجه را در کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس به مرحله نهایی و قطعی برسانیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به این که احکام بودجه باید احکام دائمی باشند، عنوان کرد: احکام یک ساله در برنامه و بودجه مشکلات متعددی را در کشور ایجاد می‌کنند.

کد خبر: ۴۶٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha