۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
تولید حبوبات در قزوین ۲۵ درصد رشد می‌یابد
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی قزوین:

تولید حبوبات در قزوین ۲۵ درصد رشد می‌یابد

قزوین- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید حبوبات در استان طی سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نسبت به سال زراعی قبل آن با افزایش ۱۸ درصدی سطح زیر کشت، حدود ۲۵ درصد رشد می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، تورج بنیادی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن حبوبات از مزارع استان قزوین تولید و برداشت شود، یادآور شد: سال گذشته میزان تولید حبوبات در مزارع استان حدود ۱۰ هزار تن بود.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۲۱ هزار هکتار از مزارع استان قزوین به زیر کشت حبوبات خواهند رفت که از این میزان ۱۵ هزار هکتار به عدس، پنج هزار هکتار به نخود و هزار هکتار نیز به انواع لوبیا اختصاص دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بیشترین سطح زیر کشت حبوبات در استان قزوین مربوط به شهرستان قزوین و تاکستان است که در هرکدام از آنها امسال شاهد کشت عدس در سطح ۶ هزار و ۱۱۰ هکتار و نخود در سطح هزار و ۳۲۰ تن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تقریبا همه مزارع حبوبات در قزوین از نوع دیم هستند، افزود: کشت بهاره و پاییزه و همچنین انتظاری حبوبات در مزارع قزوین مرسوم است اما تلاش داریم تا کشاورزان را ترغیب کنیم تا کشت حبوبات خود را در پاییز انجام دهند چرا که بازدهی کیفی و کمی کشت آنها در این مقطع افزایش می یابد.

کد خبر: ۴۶٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha