۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
۵۹ واحد تولیدی متخلف ایلام به مراجع قضائی معرفی شدند
مدیرکل استاندارد:

۵۹ واحد تولیدی متخلف ایلام به مراجع قضائی معرفی شدند

ایلام- همتی، مدیرکل استاندارد ایلام از معرفی ۵۹ واحد تولیدی و صنفی استان به دلیل عدم رعایت مسائل استاندارد طی سال جاری به مراجع قضائی خبر داد.

مهناز همتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از مهر ماه سال ۹۸ تاکنون، ۸۷ مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی در استان به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد کیفیت و  فاقد استاندارد و عدول از ضوابط استاندارد، ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت ۵۹ واحد تولیدی و صنفی متخلف نیز به دلایلی از جمله جعل علامت استاندارد، نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد علامت استاندارد و ممانعت از ورود کارشناسان به واحد تولیدی به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: همچنین در این بازه زمانی شش واحد تولیدی و صنفی و ۱۴ وسیله بازی غیر استاندارد کودکان نیز پلمب و توقیف شده است.

همتی در پایان با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد استان ایلام به منظور دفاع از حقوق شهروندان و حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مکلف به نظارت بر فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: این اقدام مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد صورت گرفته و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شده اند.

کد خبر: ۴۶٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha