۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
قاچاق دام‌ زنده از خلیج‌فارس و پاکستان/ آقایان پاسخگوی مجلس نیستند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

قاچاق دام‌ زنده از خلیج‌فارس و پاکستان/ آقایان پاسخگوی مجلس نیستند

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با گلایه از مسئولان ستاد تنظیم بازار تاکید کرد که آقایان یا دعوت کمیسیون را برای پاسخگویی نمی‌پذیرند و یا جواب‌های قانع کننده‌ای ارائه نمی‌دهند.

به گزارش بازار، ذبیح‌الله اعظمی با اشاره به افزایش قیمت دلار اظهار کرد: دام‌های زنده به راحتی از سمت خلیج فارس و پاکستان قاچاق می‌شود که میزان دام زنده را در کشور کاهش می‌دهد.

وی افزود: نهاده‌های کشاورزی گران شده و از طرفی دامداران سعی دارند گوشت کمتری به بازار عرضه شود.

اعظمی از وجود مافیایی سخن گفت که منجر به افزایش سرسام آور قیمت گوشت قرمز شده است، اما به چیستی و چگونگی آن اشاره نکرد و ادامه داد: اگر یکی از مسئولان ستاد تنظیم بازار را روی آنتن دعوت کنید، به پاسخ سوال می‌رسید.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان مجری برنامه که از امتناع این مسئولان برای پاسخگویی در رسانه ملی انتقاد کرد، گفت: ما نیز در کمیسیون کشاورزی این مشکل را داریم که یا مسئولان دعوت ما را نمی‌پذیرند و یا پاسخی قانع کننده ندارند.

یافتن مافیا کار راحتی است
در ادامه حسین نعمتی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران ایران با اشاره به اینکه قیمت دام زنده قریب دو سال روندی کاهشی داشته، گفت: متاسفانه در سطح فروشگاه‌ها، گوشت عرضه شده به مردم با کاهش قیمت روبرو نیست.

وی افزود: گوساله زنده تا یکی دو روز گذشته، ۲۹ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شد و لذا گوشت لخم گوساله تا حدود ۲ برابر به اضافه‌ی ۱۰ درصد، باید قیمت گذاری شود.

نعمتی گفت: قطعا دام قاچاق می‌شود ولی عرضه دام زنده به قدری زیاد است که خریداری برای آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در دامداری‌ها به وفور با گوساله‌های زنده‌ای روبرو می‌شویم که از موعد کشتار آن‌ها گذشته و کسی آن‌ها را نمی‌خرد.

نعمتی ادامه داد: یافتن مافیا در صنایعی چون لبنیات پیچیده است و اتفاقا در صنعت دام این کار سهل است و تعجب می‌کنم چرا مسئولان امر، این مهم را انجام نمی‌دهند!

گوشت‌قرمز باید کیلویی ۷۵هزار تومان باشد
همچنین محمدعلی نصیری، تولیدکننده محصولات دامی در رابطه با کاهش مصرف سرانه گوشت در کشور اظهار کرد: قیمت تمام شده گوشت با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی افزوده شده است و مشکل دیگر، فاصله قیمت تمام شده و فروش به اضافه‌ی سود دامدار و اختلاف بین قیمت مصرف کننده می‌باشد.

وی این گپ را ۵۰ درصد قیمت گوشت تخمین زد و افزود: سوء استفاده دامداران موجب قیمت گزاف گوشت می‌شود و لذا مصرف کننده از خرید گوشت عاجز است.

نصیری خاطرنشان کرد: شرایط دامداران بسیار سخت است؛ چراکه وقتی پول نهاده‌ها را واریز می‌کنند، کالا را چند ماه بعد دریافت می‌نمایند و از دیگر سو، پولِ شیر و گوشتی که می‌فروشند را تا چند ماه دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: قیمت تمام شده گوشت به اضافه سود دامدار باید حدود ۷۵ هزار تومان باشد تا همه طرف‌ها سود ببرند ولی در حال حاضر این قیمت‌گذاری در شهرهای بزرگ، بالای ۱۰۰ هزار تومان است.

کد خبر: ۴۶٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      همینو کم داشتیم. جو چهار هزار و کاه کیلو دو هزاری رو که دو برابر شده رو برو ارزون کن حاجی گوشت اندازه کافی ارزونه