۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تحریمهای آتی آمریکا تأثیری بر سیستم مالی ایران ندارد/ تهران در مسیر دارایی‌های بلوکه شده
یک رسانه عربی گزارش داد؛

تحریمهای آتی آمریکا تأثیری بر سیستم مالی ایران ندارد/ تهران در مسیر دارایی‌های بلوکه شده

ایران می‌خواهد هرچه سریعتر دارایی های بلوکه شده خود را پیش از تحریم احتمالی بانک هایش بدست آورد.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی العربی الجدید اخیرا گزارشی با عنوان «عجله ایران جهت دست یابی به دارایی های بلوکه شده خود قبل از تحریم های احتمالی بانک های خود» منتشر نموده است. ترجمه متن گزارش در ادامه می آید.

ایران می خواهد تا وقت را از دست نداده پیش از تحریم های جدید آمریکا دارایی های بلوکه شده اش را که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است،بدست آورد. این تحریم های جدید درصدد جدا کردن اقتصاد ایران از جهان خارج است. به این ترتیب که کل بخش مالی را دربرمی گیرد.

در این راستا رئیس بانک مرکزی ایران روز شنبه هفته گذشته از وجود خبرهایی مثبت درباره دارایی های بلوکه شده ایران در خارج صحبت کرد. اما او از جزئیات آن صحبتی به میان نیاورد.

این نخستین بار نیست که تهران از آزادسازی دارایی های بلوکه شده اش در خارج سخن می گوید. در تاریخ ۲۱ ژوئیه سخنگوی دولت ایران اعلام کرد دو کشور خارجی تصمیم به آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران گرفته اند؛ اما این اظهارات محقق نشد.

خبرگزاری بلومبرگ در تاریخ ۲۸ سپتامبر از این مسئله خبر داد که دولت ترامپ اعمال تحریم های جدید علیه ایران را با هدف جدا کردن اقتصاد این کشور از جهان خارج از طریق تحریم کردن تمام بخش مالی و هدف قرار دادن ۱۴ بانک بررسی می کند.

این تحریم ها حتی پیش از آغاز تاثیر خود را بر اقتصاد ایران گذاشت. به این ترتیب که روند کاهش ارزش ریال شدت گرفت. در این راستا رئیس بانک مرکزی ایران روز شنبه گذشته به این تاثیرات در شبکه اجتماعی اینستاگرام اشاره کرد.

درخصوص تاثیرات قطع سیستم مالی ایران از جهان خارج بر اقتصاد ایران می توان گفت این اقدام آمریکا درصورتی که صورت بگیرد، تاثیر زیادی نخواهد داشت زیرا تقریبا دو سال است که سیستم مالی ایران با خارج هم در سطح بانکی و هم موسسات مالی دیگر به صورت کامل قطع است.

به این ترتیب که تهران نمی تواند هیچ گونه عملیات مالی را با خارج حتی در زمینه بشردوستانه انجام دهد و دولت ایران پس از شیوع کرونا از عدم توانایی خود برای انجام معاملات خرید دارو شکایت می کند.

در نتیجه تهران به تلاش های خود برای دستیابی به دارایی ای بلوکه شده اش شدت بخشیده تا به این ترتیب برای مقابله با وضعیتی که از اعلام قطع سیستم مالی ایران با خارج ناشی می شود، آمادگی داشته باشد. به ویژه این که آینده ای برای هرگونه گشایش سیاسی در سایه بحران با آمریکا دیده نمی شود.

کد خبر: ۴۶٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha