۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
۶۲ درصد از  عشایر کرمانشاه تحت پوشش بیمه هستند
مدیر صندوق اجتماعی عشایر کرمانشاه:

۶۲ درصد از عشایر کرمانشاه تحت پوشش بیمه هستند

کرمانشاه-مدیر صندوق اجتماعی عشایر استان کرمانشاه گفت: ۶۲ درصد از جمعیت روستائیان، کشاورزان و عشایر کرمانشاه تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی امور عشایری کرمانشاه، سجاد طاهری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر را دولت پرداخت می‌کند، افزود: مبلغ ثبت نام افراد برای بیمه، سالانه رقمی بین ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان است.

وی گفت: بیش از ۸۱ هزار خانوار از روستائیان و عشایر استان کرمانشاه با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر، تحت پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند.

مدیر صندوق اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان با بیان اینکه از نظر ضریب پوشش کرمانشاه در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد، گفت: افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط سکونت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر سه نوع خدمات به بیمه شدگان ارائه می‌دهد، اظهار داشت: یکی از این خدمات پرداخت مستمری بازنشستگی است که شرط دریافت این خدمت، حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه و ۶۵ سال سن است که بیمه شده با این شرایط، دو سوم سطح درآمدی مستمری دریافت خواهد کرد و اگر مدت سابقه بیمه ۳۰ سال باشد، کل سطح درآمدی را دریافت خواهد کرد.

کد خبر: ۴۶٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha