۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
۱۲۲هزار مشترک برق کردستان مشمول طرح امید می‌شوند
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

۱۲۲هزار مشترک برق کردستان مشمول طرح امید می‌شوند

کردستان- لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۱۲۲ هزار و ۳۷۸ مشترک معادل ۲۲ درصد مشترکان برق خانگی در استان مشمول طرح امید می‌شوند.

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به رایگان شدن برق مشترکان کم مصرف از اول آبان ماه سال جاری اظهار داشت: این مهم در راستای اجرای طرح برق امید و به منظور مدیریت مصرف و استفاده صحیح و بهنیه از منابع انرژی و همچنین حفظ محیط زیست در این استان همزمان با سراسر کشور عملیاتی می شود.

وی با اعلام اینکه تعداد مشترکان برق استان ۶۷۲ هزار و ۲۹۶ مشترک است، اضافه کرد:  که از این تعداد ۵۵۶ هزار و ۲۶۷ مشترک را مشترکان برق خانگی تشکیل داده اند که از این تعداد هم ۲۲ درصد معادل  ۱۲۲ هزار و ۳۷۸ مشترک در دسته کم مصرف قرار دارند و مشمول طرح امید می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۳۸ درصد از مشترکان کردستانی در دسته خوش مصرف و ۲۱ درصد در گروه پر مصرف جای می گیرند.

 وی با اشاره به اینکه مشمولان طرح امید از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای مصرفی برق بهره مند می شوند، گفت: این طرح تنها ویژه مشترکان بخش خانگی است که امید می رود با اجرایی شدن آن شاهد صرفه جویی در این بخش باشیم.

افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق مصرفی مشترکان پرمصرف
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه در تعرفه بندی طرح برق امید، مشترکان به سه دسته شامل کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می‌شوند، یادآور شد: در این بین بهای برق مصرفی گروه کم مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می ‌شود.

لهونیان اعلام کرد: در ماه های گرم (خرداد الی شهریور) مشترکانی که متوسط مصرف ماهانه آنها در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد در دسته کم مصرف، ۱۰۱ الی ۳۰۰ کیلو وات ساعت خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلو وات ساعت پر مصرف قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: برای سایر ماه های سال ارقام مذکور به ترتیب تا  ۸۰ کیلو وات ساعت در دسته کم مصرف و از  ۸۱ الی ۲۰۰ کیلو وات ساعت در دسته خوش مصرف قرار دارند و از  ۲۰۰ کیلوات ساعت هم جزو دسته پر مصرف محاسبه می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه تعرفه مشترکان خوش مصرف تغییری نمی کند، گفت: انتظار می‌رود پرمصرف‌ها در یک بازه زمانی شش ماهه از طریق بهینه سازی مصرف با آموزش‌های رایگان در سطح شرکت توزیع برق استان، کمک گرفتن از شرکت‌های خدمات انرژی و استارتاپ‌ها و نصب مولدهای کوچک خود تامین، نسبت به اصلاح الگوی مصرف و انتقال به گروه خوش مصرف‌ها اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مشترکان پرمصرف اگر تا سال آینده نحوه مصرف خود را تغییر و کاهش ندهند تعرفه برق مصرفی آنها ۱۰ درصد افزایش می یابد.

کد خبر: ۴۶٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha