۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
۱۲ میلیون و ۸۸۷ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۷۵ هزار تن آلومینیوم در کشور تولید شد
در ۵ ماهه نخست سال ۹۹؛

۱۲ میلیون و ۸۸۷ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۷۵ هزار تن آلومینیوم در کشور تولید شد

آمارهای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نشان می دهد که در ۵ ماه نخست امسال در مجموع ۱۲ میلیون و ۸۸۷ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده است.

بازار؛ گروه صنعت و معدن: در سال ۱۳۹۵ در مجموع ۱۷ میلیون و ۴۴۴ هزار تن، در سال ۹۶ بیش از ۱۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تن و در سال ۹۷ میزان تولید آهن اسفنجی در کشور به ۲۵ میلیون و ۲۵۴ هزار تن رسید.

با توجه به برنامه ریزی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۸۷۶ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده و در پنج ماهه نخست امسال نیز آمار تولید آهن اسفنجی به ۱۲ میلیون و ۸۷۶ هزار تن رسیده است.

همچنین میزان تولید این محصول معدنی در بهار سال گذشته ۷ هزار و ۳۱۷ تن بود در حالی که در بهار امسال میزان تولید آهن اسفنجی در کشور ۸ هزار و ۲۱۴ هزار تن افزایش یافته است.

در تابستان سال گذشته در مجموع ۷ هزار و ۳۸ هزار تن و در مقایسه با آن در تابستان سال جاری ۴ هزار و ۶۷۳ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده است.

آمار تولید آهن اسفنجی در کشور نشان می دهد که در فروردین ماه سال گذشته در مجموع ۲ هزار و ۵۴۵ هزار تن از ا ین محصول در کشور تولید شده است در حالی که در فروردین سال جاری میزان تولید آهن اسفنجی در کشور به ۲ میلیون و ۶۲۵ هزار تن افزایش یافته است.

در اردیبهشت ماه سال گذشته میزان تولید آهن اسفنجی در کشور ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار تن بوده است در حالی که با برنامه ریزی ایمیدرو در اردیبهشت امسال در مجموع تولید آهن اسفنجی در کشور به ۲ میلیون و ۹۲۷ هزار تن افزایش یافت.

درسومین ماه امسال در مجموع در کشور ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن آهن اسنفجی تولید شده در حالی که در خردادماه سال گذشته میزان تولید آن ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تن بوده است.

آمار عملکرد  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نشان می دهد که در تیرماه سال گذشته در مجموع در کشور ۲ میلیون و  ۲۳۲ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد در حالی که در تیرماه سال جاری میزان تولید این محصول در کارخانه های داخلی به ۲ میلیون و و ۳۶۹ هزار تن رسید.

با تداوم افزایش تولید آهن اسفنجی در کشور میزان تولید این محصول معدنی در این ماه به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تن رسید در حالی که در مردادماه سال گذشته در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۱ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده بود.

 افزایش ۶۱ درصدی تولید آلومینیوم
آمارها سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نشان می‌دهد که در سال گذشته در مجموع ۲۷۸ هزار تن آلومینیوم در کشور تولید شد در حالی که در پنج ماهه نخست سال جاری میزان تولید آلومینیوم در کشور به ۱۷۵ هزار تن رسیده است و این نشان می‌دهد که روند افزایش تولید آلومینیوم در کشور همچنان در سال جاری ادامه خواهد یافت.

در بهار سال گذشته در مجموع ۶۲ هزار تن آلومینیوم در کشور تولید شده است در حالی که در بهار امسال در مجموع ۱۰۱ هزار تن آلومینیوم در کشور تولید شد و این نشان از رشد ۶۱.۳۸ درصدی دارد.

همچنین در تابستان سال گذشته در مجموع ۶۱ هزار تن در کشور آلومینیوم تولید شد در حالی که در تابستان امسال میزان تولید آلومینیوم در کارخانجات داخلی  ۷۴ هزار تن بوده است.

بررسی آمار تولید آلومینیوم در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه سال گذشته حاکی از تولید آن به ترتیب ۲۱، ۲۱، ۲۱، ۲۱ و ۲۰ هزار تن در این ماه ها بوده است در حالی که در فروردین ماه سال جاری میزان تولید آلومینیوم در کشور به ۳۱ هزار تن افزایش یافته است.

همچنین آمارهای ایمیدرو نشان می دهد که در اردیبهشت ماه سال جاری در مجموع ۳۳ هزار تن، در خرداد ماه امسال ۳۷ هزار تن، در تیرماه سال جاری در مجموع ۳۸ هزار تن و در مرداد ماه امسال بیش از ۳۶ هزار تن آلومینیوم در کشور تولید شده است.

کد خبر: ۴۶٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha