۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
بانک مرکزی باید ۸ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد
دبیر ستاد تنظیم بازار:

بانک مرکزی باید ۸ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد

کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قرار شد بانک مرکزی ۸ میلیارد دلار منابع برای واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد و ۱ میلیارد دلار نیز از محل تأمین ریال و مابه التفاوت تأمین شود که مجموع ارز اختصاص یافته به واردات کالاهای اساسی ۹ میلیارد دلار در سال ۹۹ است.

به گزارش بازار، محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قرار شد بانک مرکزی ۸ میلیارد دلار منابع برای واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد و ۱ میلیارد دلار نیز از محل تأمین ریال و مابه التفاوت تأمین شود که مجموع ارز اختصاص یافته به واردات کالاهای اساسی ۹ میلیارد دلار در سال ۹۹ است.

وی افزود: سهم واردات روغن خام و ۴ قلم نهاده های دامی، شش و چهار دهم میلیارد دلار و سهم دارو دو و نیم میلیارد دلار و سهم کتاب دانش آموزی و نهاده های کشاورزی ۱۰۰ میلیون دلار است.

کلامی گفت: برای واردات روغن خام و ۴ نهاده دامی باید در ۶ ماهه نخست سال چهار و چهار دهم میلیارد دلار دریافت می کردیم اما تاکنون سه و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته و از این مبلغ ۳ میلیارد دلار تأمین شده است.

وی افزود: بقیه برای واردات گندم و چند قلم کالای اساسی که در فروردین و اردیبهشت وارد شد اختصاص یافته است و برای روغن خام و نهاده های دامی حدود ۸۰ درصد کد تخصیص دریافت شده و از این مبلغ حدود ۶۰ درصد کد تأمین گرفته است.

وی افزود: روند پر نوسان تأمین ارز ممکن است برنامه ها را دچار مشکل کند و ۸۰ درصد مبلغ تخصیص یافته یک ماه زمان می خواهد که تبدیل به ریال شود.

کلامی گفت: اکنون روغن نباتی که واردات مواد اولیه آن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفته است با قیمت مصوب در جامعه توزیع می شود.

کد خبر: ۴۶٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha