۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
برنامه‌ای برای افزایش هزینه‌های پستی نداریم
مدیرعامل شرکت ملی پست:

برنامه‌ای برای افزایش هزینه‌های پستی نداریم

سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش هزینه‌های پستی نداریم، اما مطالبات ما از دولت باید پرداخت شود.

به گزارش بازار، رمضانعلی سبحانی فر در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ۳۰ درصد ترافیک پست را خریدهای اینترنتی به خود اختصاص داده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در میان کارکنان شرکت پست گفت: ۵ نفر از همکاران ما در همین ارتباط جان باختند و بیش از ۵۰ نفر بستری شدند و تا امروز ۶۷۰ نفر مبتلا شده اند که برخی بهبود یافتند و برخی در قرنطینه هستند.

معاون وزیر ارتباطات درباره پیشرفت‌های طرح جی نف گفت: ۸۰ درصد کدگذاری مکان محور بر اساس این طرح انجام شده است و هفته گذشته پیمانکار جدیدی گرفتیم و تلاش می‌کنیم این طرح نیز تا یک سال آینده به پایان برسد.

وی درباره زمان واگذاری موتورهای برقی به توزیع کنندگان پستی گفت: با چند شرکت در این خصوص مذاکره کردیم که خواسته‌های ما را نتوانستند تامین کنند و اخیرا با شرکتی به توافق رسیدیم و در حال مذاکره هستیم تا جعبه‌هایی در داخل این موتورها جانمایی شود و فکر می‌کنم تا یکماه آینده قراردادی منعقد کنیم و در مرحله نخست دو هزار موتور برقی خریداری می‌شود.

سبحانی فر در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرای وعده وزیر ارتباطات برای بکارگیری پهپادهای پستی افزود: این بحث نیازمند مجوزهای سازمان هواپیمایی است که مذاکراتی صورت گرفت و در بحث اورژانس نیز باید مذاکرات انجام شود و قطعا در این بخش از شرکت‌های دانش بنیان هم بهره خواهیم گرفت.

مدیر عامل شرکت ملی پست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتقادتان به پست در زمان نمایندگی مجلس درباره عقب ماندگی پست را همچنان قبول دارید؟ افزود: جزو متولیان ایجاد اساسنامه پست بودم که سال ۹۵ به تصویب رسید و از آنجا که بخش خصوصی آن زمان ورود نمی‌کرد و باید در بخش خدمت رسانی رقابت باشد.

وی گفت: بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴؛ شبکه اصلی، تجزیه، مبادلات و ارائه فعالیت‌های پستی باید به عهده حاکمیت باشد.

سبحانی فر افزود: بر اساس اساسنامه پست باید دو اپراتور بخش خصوصی ایجاد می‌شد که ایجاد شده است و امروز بسیاری از عقب ماندگی‌ها در این بخش جبران شد و در اساسنامه بر خریدهای اینترنتی هم تاکید شده است که از طریق شبکه پست انجام شود و همان جا تاکید شد که هیچ بسته‌ای بدون متولی و نظارت پست نباید ارسال شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست در پاسخ به سوالی درباره فعالیت پست در بخش بین الملل هم گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند بسته‌های پستی ما را ارسال نکند و محدودیت‌هایی که اخیرا ایجاد شد به سبب بیماری کرونا بوده است که در یکی دو هفته اخیر بسیاری از مشکلات حل شد و ما با ۱۹۲ کشور ارتباط پستی داریم که ارتباط با ۷۰ کشور برقرار شده است و روز به روز این ارتباط رو به افزایش است.

سبحانی فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت ملی پست چقدر سوددهی دارد؟ گفت: سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان زیان داشتیم و امروز به سمتی می‌رویم که دیگر زیان ده نباشیم.

وی با اشاره به اینکه درآمد اصلی پست از دریافت هزینه‌های پستی است؟ افزود: در ماده ۲۸ و ۲۹ اساسنامه پست قید شده است که خدمات پایه پستی و ارائه خدمات به مناطق محروم با نرخ مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارائه شود و در ماده ۲۹ آمده است که تفاوت نرخ کمیسیون با قیمت تمام شده را باید دولت در بودجه سالانه ببیند و پرداخت کند، اما تاکنون دولت مبلغی پرداخت نکرده است.

سبحانی فر افزود: در هر حال ما برای رفاه حال مردم تعرفه‌ها را افزایش نمی‌دهیم و تعرفه‌های ما بسیار کمتر از بخش خصوصی است و ما در این خصوص دستور وزیر ارتباطات را رعایت کردیم، اما سازمان (برنامه وبودجه) باید این تفاوت را برای ما در نظر بگیرد.

وی گفت: زیان انباشته ما تا پایان سال مالی گذشته، ۸۵۰ میلیارد تومان است.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان همکاری با قوه قضائیه دارید؟ گفت: هم اکنون در خصوص سندهای تک برگی، موضوع ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های معنوی و بحث ثبت ازدواج و طلاق همکاری داریم و در سایر بخش‌ها هم نیازمند این هستیم که خودشان تمایل به همکاری با ما باشند.

کد خبر: ۴۶٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha