۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
تشکیل ۳ هزار پرونده برای متخلفان بازار در فارس
معاون بازرسی صمت فارس خبر داد:

تشکیل ۳ هزار پرونده برای متخلفان بازار در فارس

شیراز- معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: طی شش ماهه اول امسال بیش از ۶۳ هزار و ۵۰۰ بازرسی از بنگاههای اقتصادی در فارس به عمل آمده که طی آن برای ۳ هزار و ۶۶۸ متخلف پرونده تخلف تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت استان فارس، محمدابراهیم صداقت اظهار داشت: طی شش ماه اول سال  ۳ هزار و ۶۶۸ پرونده تخلف به ارزش ۲۴۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

به گفته وی تعداد بازرسی ها از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان شهریور ماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد و ارزش ریالی پرونده های تخلف ۱۸۴ درصد رشد داشته است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس به ارائه آماری از مبارزه با قاچاق کالا پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۱۱ هزار و ۶۸۹ بازرسی برای کشف کالای قاچاق در سطح استان به عمل آمده است که طی این بازرسی ها ۴۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته صداقت میزان بازرسی ها، تعداد پرونده ها و ارزش ریالی پرونده های قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۵ درصد، ۲۳ درصد و ۲۲۸ درصد رشد داشته است.

بر پایه اظهارات صداقت، بازرسی از عمده فروشان مواد غذایی و شناسایی واحدهای متخلف و تشکیل برگ گزارش بازرسی با تخلف احتکار، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری، عدم اعلام موجودی و گرانفروشی به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال، بازرسی از خرده فروشان مواد غذایی ( سوپر مارکت ها) و شناسایی یک واحد متخلف با موضوع اخفا و امتناع و تشکیل برگ گزارش بازرسی به ارزش ۲۰۲ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال، بازرسی از عمده فروشان و خرده فروشان برنج  و تشکیل پرونده برای ۱۰۵ واحد متخلف با موضوع گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه، احتکار، عدم اعلام موجودی و فروش اجباری به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال، بازرسی از میوه فروشان و تشکیل پرونده تخلف گرانفروشی لیموترش و لیمو خارکی برای ۴۹ واحد متخلف  به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال، بازرسی از انبارهای مواد بهداشتی و شوینده (پوشک و پودرلباسشوئی ) و تشکیل پرونده برای یک واحد متخلف با موضوع احتکار، عدم اعلام موجودی و گرانفروشی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال از جمله اقدامات بازرسان این سازمان در شش ماهه اول سال ۹۹ بوده است.

وی تصریح کرد: بازرسی از انبارهای میلگرد و تشکیل پرونده با تخلف عدم اعلام موجودی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، بازرسی از واحد های عرضه و نگهداری روغن موتور و تشکیل پرنده برای متخلفین با عنوان تخلف گرانفروشی و احتکار به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال، بازرسی از انبارها و فروشندگان لوازم یدکی و تشکیل پرونده تخلف با موضوع عدم اعلام موجودی به ارزش ۱۴ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بازرسان این سازمان در مدت یاد شده است.

صداقت تشکیل پرونده تخلف برای یک واحد خرده فروش کالای برق (سیم و کابل) با  موضوع تقلب به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال، تشکیل پرونده تخلف عرضه و نگهداری کالای قاچاق برای یک واحد خرده فروش لوازم خانگی (کولرگازی ) به ارزش ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال را از دیگر پرونده های مهم در شش ماهه اول سال ۹۹ ذکر کرد.

همچنین بازرسی از واحد های توزیع لاستیک و تشکیل پرونده برای متخلفین این صنف با موضوع عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال ، بازرسی از انبار و کشف خودروهای احتکار شده به ارزش ۱۲۷ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از دیگر پرونده های مهمی بود که معاون بازرسی سازمان صمت به آنها اشاره کرد.

کد خبر: ۴۵٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha