۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان آغاز شد/ فعالیت ۸۱۳ صیاد
مدیرکل شیلات گلستان:

فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان آغاز شد/ فعالیت ۸۱۳ صیاد

گرگان- قدس علوی، مدیر کل شیلات گلستان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان خبر داد و گفت: امسال ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی در حوزه صید پره فعالیت می‌کنند.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان از صبح امروز (سه شنبه) آغاز شده و تا شش ماه آینده در گمیشان و میانکاله ادامه می‌یابد.

وی با این توضیح که در دولت تدبیر و امید با اعتباری حدود ۲۴۰ میلیارد ریال ۸۵۷ صیاد با میانگین سنی ۶۰ سال به بالا و از کار افتاده از جامعه صیادی استان تعدیل شدند، افزود: با اجرای این طرح میزان سرانه صید استان ۵۱ درصد افزایش یافت و از ۳۰۱ کیلوگرم در سال ۹۲ به ازای هر نفر به ۴۵۵ کیلوگرم رسید.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به اینکه تعدیل جامعه صیادی گلستان در راستای بهبود معیشت جامعه صیادی استان، رعایت استانداردهای صید و صیادی همچنین بهبود ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی انجام شد، ادامه داد: امسال ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره به صید ماهیان استخوانی اقدام می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه طرح تعدیل جامعه صیادی استان در سال گذشته اجرا شد، اضافه کرد: سال گذشته ۸۵۲ تن ماهی استخوانی از آب‌های استان صید شده که از این میزان ۱۵۶ تن ماهی سفید، ۵۵۸ تن ماهی کفال، ۱۰۷ تن ماهی کپور و ۳۱ تن سایر ماهیان بوده است.

قدس علوی با بیان اینکه ساعت پره‌کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۱ خواهد بود اما پره‌های مستقر در منطقه میانکاله می‌توانند تا ساعت ۲۳ اقدام به پره‌کشی کنند، تصریح کرد: امسال ماهیان سفید، کفال، کپور، کُلمه و سگ ماهی از گونه‌های هدف صید در استان هستند.

کد خبر: ۴۵٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha