۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
اصلاح ساختار بودجه کار آسانی نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اصلاح ساختار بودجه کار آسانی نیست

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: به دلیل کمبود فرصت در تهیه برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ ممکن است این برنامه به حالت کامل و ایده‌ آل نرسد و ما امیدواریم تا در سال‌های آینده انتظارات و توقعات بیشتری را برطرف کنیم.

به گزارش بازار، جعفر قادری گفت: برنامه‌های بودجه باید به عدالت اجتماعی و اقتصادی توجه کافی داشته باشد و نیازهای قشرهای مختلف جامعه را برطرف کند.

وی با اشاره به این که برنامه‌ی بودجه باید زمینه‌ی مناسبی را برای دولت الکترونیک ایجاد کند، عنوان کرد: این برنامه باید با رویکرد تمرکززدایی تنظیم شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به این که ما باید از اقتصاد تک محصولی فرار کنیم، عنوان کرد: یک برنامه‌ی خوب در حوزه بودجه باید بتواند حوزه صادرات را به تحرک بیاندازد.

وی با اشاره به این که تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام باید مد نظر برنامه بودجه قرار بگیرد، عنوان کرد: برنامه‌های بودجه‌ای خوب می‌توانند فاصله و شکاف علمی ما باید دنیا را کاهش دهند.

جعفر قادری ادامه داد: در فرآیند اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور قرار بر این شد که یافته‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنای عمل قرار بگیرد و تفاهمی میان دولت و مجلس در این حوزه برقرار شود.

وی اضافه کرد: به دلیل کمبود فرصت در تهیه برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ ممکن است این برنامه به حالت کامل و ایده‌ آل نرسد و ما امیدواریم تا در سال‌های آینده انتظارات و توقعات بیشتری را برطرف کنیم.

این نماینده مجلس با بیان این که اصلاح ساختار بودجه کار آسانی نیست، عنوان کرد: در شرایط فعلی که سامانه‌ای الکترونیکی زیادی نداریم و عملکردهای مختلف شفاف نیستند، اخذ مالیات از قشرهای مختلف کار آسانی نیست.

وی افزود: قطع معافیت‌های مختلف از کسب و کارهای متعدد کار آسانی نیست.

جعفر قادری ادامه داد: برخی اوقات به دلیل رشد و شکل‌گیری واحدهای صنعتی ما ناچار می‌شویم تا معافیت‌های مختلفی را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر ما به قشرهای کم‌ درآمد جامعه کمک نکنیم، این اقشار با مشکلاتی بسیار جدی رو به رو می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: من به اصلاح جدی در ساختار بودجه امیدوار نیستم.

وی افزود: ساختار نظام سیاسی ایران زمینه اصلاح کامل و دقیق ساختار بودجه را فراهم نمی‌کند.

کد خبر: ۴۵٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha