۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
انواع شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی

نقش اصلی شیرهای صنعتی، این است که بتواند عبور میزان سیالات را تنظیم کرده و یا باعث قطع و وصل شدن جریان گاز و مایعات بوده و از بازگشت آن ها جلوگیری کرده و از دستگاه هایی که زیر بار بوده و تحت فشار هستند، مراقبت های لازم را صورت دهد. بدین ترتیب باعث ایمن نگاه داشتن آن ها خواهند بود.

به گزارش بازار، در میان انواع شیرهایی که در صنعت به کار گرفته می شود، متناسب با کاربرد هایی که دارند و نوع عملکرد شان دسته بندی شده اند. عمدتا شیرهای صنعتی در بسیاری از سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع شیرهای کارآمد را می توانید در محیط های مسکونی، نظامی، تجاری، حمل و نقل و یا صنایع بزرگی مانند نیروگاه ها، معادن، صنایع شیمیایی و آب و فاضلاب مشاهده نمایید.

همان گونه که اشاره شد، این نوع از شیرها را بر اساس کارکرد یا نوع موادی که از آن ساخته شده اند، طبقه بندی کرده اند. هنگامی که قرار است در محیط های صنعتی بزرگ، مانند پالایشگاه ها، کشتی سازی یا صنایع داروسازی استفاده شوند، جنس بدنه این نوع از شیرها از جنس های فولاد کربنی، فولاد زنگ نزن یا فولاد آلیاژی تهیه می شود.

اما در کارهای ساختمانی از موادی مانند چدن، برنز، استیل و یا برنج تولید می شوند. از سویی دیگر باز و بسته شدن این شیرها به صورت دستی یا عملگر خودکار خواهد بود که بر اساس موقعیتی که نصب می شوند، متفاوت خواهند بود. انواع شیر پروانه ای، شیر توپی، شیر کشویی و شیر برقی هانتر در کاربری های متفاوت مشاهده می شود.

رادوکو به عنوان مرجع خرید این نوع از شیرهای صنعتی، می تواند مشاوره های لازم را به صاحبان صنایع ارائه نماید. برای دریافت مشاوره و طراحی های لازم، با کارشناسان رادوکو تماس گرفته و مشخصات سیستم خود را اعلام نمایید. در کوتاه ترین زمان ممکن، می توانید اطلاعات و طراحی متخصصین رادوکو را دریافت نمایید.

وظیفه انواع شیرهای صنعتی
خوب است بدانید که نقش اصلی شیرهای صنعتی، این است که بتواند عبور میزان سیالات را تنظیم کرده و یا باعث قطع و وصل شدن جریان گاز و مایعات بوده و از بازگشت آن ها جلوگیری کرده و از دستگاه هایی که زیر بار بوده و تحت فشار هستند، مراقبت های لازم را صورت دهد. بدین ترتیب باعث ایمن نگاه داشتن آن ها خواهند بود.

از همین روست که لازم است که متناسب با مشخصات سیال، شیری را برگزینید که در برابر خوردگی و سائیدگی سیالات به خوبی مقاومت داشته باشد. برای انتخاب صحیح جنس شیرهای صنعتی مانند شیر پروانه ای، شیر توپی، شیر برقی هانتر و شیر کشویی، بایستی به تقسیم بندی سیالات به خوبی دقت شود. میزان سرعت، فشار، حرارت، غلظت و حجمی که سیال موجود دارد، در تعیین و انتخاب جنس قطعه های شیر نقش مستقیمی دارد.

عواملی موثر بر انتخاب شیر صنعتی
با تمامی توضیحات ارائه شده، برای انتخاب شیرهای صنعتی، پارامترهایی را باید منظور کنید که بسیار مهم بوده و می تواند ایمن بودن و عملکرد سیستم را باعث شود.

۱-نقشه لوله کشی به خوبی بررسی شود.

۲-کاربردی که از شیر صنعتی مانند شیر پروانه ای انتظار می رود، مد نظر قرار گرفته شود.

۳-حجم شیر صنعتی منظور شود.

۴-میزان حرارت و فشار در این انتخاب موثر است.

۵- موادی که شیرهای صنعتی، مانند شیر توپی از آن ساخته شده، در نظر گرفته شود.

نقش شیر پروانه ای در انواع شیرهای صنعتی
یکی از انواع شیرهای صنعتی، شیر پروانه‌ای است که نقش کنترل و یا مسدود کردن مسیر جریانی سیالات را به عهده دارد. این شیر در مقایسه با دیگر شیرها سبک بوده و دارای قیمتی کمتر است. شیر پروانه ای با عملکردهای متفاوتی همچون، گیربکسی، برقی، هیدرولیکی، اهرمی و پنوماتیک عرضه می شود.

همچنین انواع متفاوتی از این نوع شیر صنعتی موجود است که به نوع شیر پروانه ای فلنج دار، لاک، ویفری دسته بندی شده اند. این شیر کاربرد فراوانی در صنایع داشته و می تواند به آسانی باعث کنترل و جریان سیال در کمترین زمان باشد.

تحمل فشار بار بالا در شیر توپی
شیر توپی نیز نوع دیگری از شیرهای صنعتی است که در رادوکو می توانید آن را تهیه کنید. این نوع از شیر ربع-گرد بوده و هنگامی که دسته شیر در مسیر لوله کشی باشد، باز بوده و در حالت عمود بر مسیر، جریان سیال را مسدود خواهد کرد.

تحمل فشار و حرارت در شیر توپی، بالا بوده و مقاومت زیادی خواهد داشت. انواع شیرهای توپی مطابق با نوع جنسی که تولید شده اند، به شیرهای توپی استیل، پلیمری، فولادی، پلی اتیلن و استنلس استیل دسته بندی شده اند.

شیر کشویی مناسب صنعت آب
شیر کشویی
گونه‌ای دیگر از شیرهای صنعتی است که جهت باز و بسته شدن جریان سیالات به کار گرفته می شود. این نوع از شیر به شکل عمودی، بر حرکت جریان سیال کنترل و تاثیر دارد که می توان آن را در انواع مختلفی مشاهده نمود.

شیر دروازه ای، در صنعت آب و جهت آب آشامیدنی، بسیار کاربرد داشته و می تواند در سیالاتی با درجه دمای پایین تر از هشتاد درجه سانتی گراد به کار گرفته شود.

یکی از نکاتی که در انتخاب این نوع از شیر، منظور می شود این است که شیر کشویی، امکان کم و زیاد شدن فشار سیال در مسیر را نداشته و در دو حالت کاملا باز یا بسته قرار می گیرد و برای کنترل فشار مناسب نیست.

کنترل جریان سیال با شیر برقی هانتر
هنگامی که قرار است جهت اتصال یا قطع کردن جریان سیال، از خطوط اصلی به فرعی از شیر صنعتی استفاده شود، بهترین گزینه شیر برقی هانتر است. این نوع از شیر از طریق تایمر دیجیتال یا کنترلر هانتر، کنترل می شود.

شیر برقی هانتر، با توجه نوع ساختارش، این امکان را دارد که به صورت دستی قطع شده و در مواقع بروز ایراد، به سادگی تعمیر و سرویس شود. از آن جایی که سایز این شیر، مطابق با لوله مسیر تعیین می شود، لازم است که آن را مطابق با قطر لوله یا حتی یک سایز کم تر برگزید.

خرید انواع شیرهای صنعتی با قیمتی مناسب
همان گونه که پیش از این بیان شد، شیرهای صنعتی نقش بسیار مهمی در ایمن نگاه داشتن مسیر سیالات داشته است. از همین رو رادوکو فعالیت گسترده خود را در خصوص تامین و واردات این نوع از قطعات صنعتی کرده و همواره بهترین کیفیت را آماده عرضه داشته است. وجود تخصص و تجربه در کارشناسان مجرب رادوکو، باعث شده است که به یکی از مرجع های معتبر در خصوص تجهیزات ابزار دقیق، شیرهای صنعتی مانند شیر برقی هانتر، پمپ های صنعتی و الکتروموتورهای صنعتی تبدیل گردیده است. برای دریافت مشاوره در خصوص تجهیز بخش های مختلف صنعت، می توان با رادوکو همراه بود.

پس از سال ها اندوخته تجربه و دانش در این حوزه، امروز رادوکو توانسته است از بزرگ ترین و معتبر ترین تامین کنندگان و طراحان تجهیزات صنعتی بوده و خدمات شایسته ای را به مشتریان خود ارائه نماید. در این راستا، تخصص و مهارت کارشناسان رادوکو نیز نقش به سزایی داشته است.

تعهد به ارائه کیفیت مناسب و مشاوره ای کارآمد، رادوکو را به مجموعه ای قابل اعتماد تبدیل کرده است. به طوری که امروز به خوبی می تواند بر رضایت مندی مشتریان خود تکیه نموده و با توان بیشتر در خصوص خدمات خود قدم بردارد.

در هر صنعتی که باشید یا برای مصارف تجاری و مسکونی، در صورتی که نیاز به کنترل مسیر سیالات و انواع شیرهای صنعتی مانند شیر کشویی، شیر توپی، شیر پروانه ای و یا شیر برقی هانتر دارید، رادوکو با ارائه مشاوره های تخصصی و حرفه ای، در خدمت رسانی آماده خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با بخش فروش رادوکو تماس بگیرید.

کد خبر: ۴۵٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha