۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین پلمب شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین:

۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین پلمب شد

قزوین- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: ۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین با هدف اصلاح الگوی مصرف آب و صرفه جویی نیمه نخست امسال پلمب شده است.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین،  یدالله ملکی روز دوشنبه در نشستی با نمایندگان بهره بردار از منابع آبی قزوین که با هدف بررسی مسایل و مشکلات آنها برگزار شد،افزود: از ابتدای امسال تاکنون با هماهنگی و همکاری عوامل اجرایی شرکت آب منطقه‌ای، دستگاه قضا و نیروی انتظامی ۱۰ دستگاه تجهیزات و ادوات حفاری غیرمجاز در سطح استان توقیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به وضعیت چاههای غیرمجاز در سطح استان،ادامه داد: امسال در راستای صیانت و حفاظت از منابع آبی استان ۵۲ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شده که طی این اقدام به میزان ۱۳ میلیون متر مکعب آب در سال به تعادل سفره‌های زیرزمینی کمک شده است.

ملکی با اشاره به وضعیت منابع آب زیرزمینی استان عنوان کرد: منابع آبی استان امانت آیندگان است که در اختیار ما قرار دارد.

وی اظهار داشت: بحران آب نه تنها در استان قزوین و کشور بلکه در جهان به موضوعی روز و حیاتی تبدیل شده که اگر به منظور مدیریت آن برنامه‌ریزی نشود در آینده نه چندان دور با عواقب آن روبه رو می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در ادامه گفت: حفظ و حراست و صرفه‌جویی در نحوه مصرف منابع آبی بسیار با اهمیت است چرا که این منابع در استان بسیار محدود بوده و اگر این روند مصرف ادامه داشته باشد به زودی شاهد فرونشست های بزرگ در سطح استان و لب شور شدن آب شرب خواهیم بود.

ملکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز استان قزوین در برخی از نقاط با چالش فرونشست زمین روبه به رو شده است که اگر جدی گرفته نشود به یک بحران و اتفاقات ناگوار می‌انجامد.

 در ادامه این نشست نمایندگان بهره برداران منابع آب نیز با اشاره به مشکلات و چالش‌های خود ابراز امیدواری کردند تا با کمک و همراهی مسئولان ذی‌ربط راه حل مناسبی برای حل این موضوعات پیدا کنند.

کد خبر: ۴۵٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha