۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
حمایت از اشتغال خانگی احیاء تولید در بستر خانوار است
معاون استاندار قزوین:

حمایت از اشتغال خانگی احیاء تولید در بستر خانوار است

قزوین- معاون استاندار قزوین گفت: حمایت از اشتغال خانگی احیاء تولید و جلوگیری از مصرف محوری در بستر خانوار در جامعه است.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی قبادی دوشنبه شب در جلسه هماهنگی طرح ملی توسعه اشتغال خانگی که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با تغییراتی طی چند دهه گذشته در سبک زندگی ایرانی به وقوع پیوست بسیاری از خانواده ها حتی خانواده های روستایی از خانواده تولید محور به خانوار مصرف کننده تغییر نقش داشتند که همین مسئله خدشه جدی به تولیدات و اقتصاد خانوارها وار دکرد.

وی گفت: اشتغال خانگی از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته است و سبک زندگی سنتی ایرانی و روستایی تولید را در بستر خانواده به همراه داشته است در حالی در گذر از مرحله سنتی به سمت مدرنیته و تغییراتی که ساختار خانواده ایرانی در این سالها به خود دید موجب شد تا بخش تولید و اشتغال خانگی به صورت کامل تحت تاثیر قرار گیرد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین عنوان کرد: امروز اگر به منظور افزایش تولید ملی در کشور گام برمیداریم باید تلاش کنیم تا روحیه تولید را دوباره در بین مردم ترویج دهیم و از مصرف گرایی دوری گزینیم.

قبادی بیان کرد: فرهنگ سازی نخستین گام برای احیاء تولید در بستر خانواده است که قطعا میتواند به رونق اقتصاد در بستر خانواده نیز کمک کننده باشد.

وی گفت :اشتغال پایدار، افزایش تولید و رونق اقتصادی در جامعه نتایج توجه ویژه به مشاغل خانگی است و قطعا حمایت مسئولین و دولت ها از این طرح ها میتواند مسیر تحقق اهداف را تسهیل تر کند.

اشتغال خانگی ترمیم اقتصاد ضعیف خانواده هاست
 جواد حبیبی معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به مشکلات اقتصادی خانواده ها بیان کرد: تغییراتی که در سیستم اقتصادی کشور در چند سال اخیر به وقوع پیوسته است بنیه اقتصادی بسیاری از خانواده ها را به شدت کاهش داده که امروز این مسئله به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی گفت: توسعه مشاغل خانگی می تواند اقتصاد ضعیف خانواده ها را ترمیم و مسیر درآمدزایی و اشتغال پایدار را در دل خانواده ها تسهیل کند.

معاون اجتماعی ستاد فرمان امام(ره) استان قزوین تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات خانوادگی با بهبود شرایط مالی خانواده ها قابل کنترل است و همچنین مشارکت اعضا در طرح های مشاغل خانگی تمایل جوانان به سمت آسیب های اجتماعی را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

توانمند سازی مشاغل خانگی به صورت جدی پیگیری می‌شود
فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم شناسایی و توانمندی سازی فعالین استان در حوزه مشاغل خانگی بیان کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف شناسایی افراد فعال در این حوزه توانمند سازی و اتصال به بازار به صورت جدی در حال پیگیری است و با توجه به اولویت ویژه ای که در این خصوص در نظر گرفته شده است به نظر می رسد خواهیم توانست بخش قابل توجهی از فعالین این حوزه را تحت پوشش قرار دهیم.

وی گفت: اجرای این طرح در استان قزوین در مرحله نخست حمایت و توسعه مشاغل خانگی برای ۱ هزار  و ۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت و  قطعا با حمایت کارگروه اقتصادی استان قزوین خواهیم توانست در این مسیر گام های ارزشمندی برداریم.

کد خبر: ۴۵٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha