۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
مقاوم‌سازی ۱۴ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان سمنان
‌مدیرکل دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان:

مقاوم‌سازی ۱۴ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان سمنان

سمنان- مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۷۴ واحد معادل ۳۴ درصد از منازل مسکونی در روستاهای استان مقاوم‌سازی شده و مابقی غیر مقاوم هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی صمیمیان بعدازظهر دوشنبه در جلسه مقاوم‌سازی و توسعه پوشش بیمه‌ای مسکن روستایی استان به میزبانی استانداری سمنان اظهار داشت: مقاوم‌سازی منازل مسکونی در مناطق روستایی در راستای پیشگیری از وقوع خسارت‌های احتمالی ناشی از زلزله در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه ۱۴ هزار و ۶۷۴ واحد روستایی معادل ۳۴ درصد از منازل مسکونی در روستاهای استان سمنان مقاوم‌سازی شدند، تصریح کرد: عملیات مقاوم‌سازی این واحدها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها انجام‌شده است.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه درمجموع ۴۳ هزار و ۴۶۷ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد، افزود: گرمسار با مقاوم‌سازی دو هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی بیشترین سهم را در اجرای این عملیات دارد.

صمیمیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در مناطق روستایی شهرستان گرمسار مقاوم‌سازی شده است و این در حالی است که ۷۶ درصد از واحدهای روستایی در شاهرود معادل ۹ هزار و ۸۴۷ واحد غیر مقاوم هستند.

وی با اشاره به تمهیدات استانداری برای بیمه منازل مسکونی در روستاها ابراز داشت: پنج هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای فاقد دهیاری قرار دارند که می‌توان از محل اعتبارات بودجه روستاهای فاقد دهیاری، برای تأمین بخشی از هزینه حق بیمه ‌این منازل مسکونی روستایی اقدام کرد.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه تأمین اعتبار برای پرداخت ۳۰ درصد از حق بیمه منازل روستایی، از محل دو درصد بودجه جاری دهیاری‌ها در دستور کار است، یادآور شد: اقدامات لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان در حال انجام است.

صمیمیان با تأکید بر اینکه در طرح پوشش بیمه منازل مسکونی روستاهای استان، ۴۰‌ میلیون تومان پوشش ساختمان و ۱۰ میلیون تومان پوشش وسایل منزل در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: حق بیمه منازل روستایی ۵۵ هزار و ۵۹۰ تومان در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت اضافه کرد: بنیاد برکت آمادگی دارد تا با اختصاص یارانه، ۳۰ درصد این هزینه را متقبل شود.

کد خبر: ۴۵٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha