۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
دریافت کمک ۷ میلیارد دلاری اکوادور از سازمان‌های بین المللی
رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد

دریافت کمک ۷ میلیارد دلاری اکوادور از سازمان‌های بین المللی

مورنو، رئیس جمهور اکوادور گفت، ما از صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، بانک توسعه بین آمریکایی، بانک توسعه آمریکای لاتین و بانک‌های چین ۷.۱۵۰ میلیارد دلار کمک دریافت خواهیم کرد.

به گزارش بازار، لنین مورنو رئیس جمهور اکوادور یکشنبه اعلام کرد این کشور برای مقابله با بزرگترین بحران اقتصادی که با آن رو به روست از سازمان‌های چند جانبه ۷.۱۵۰ میلیارد دلار کمک دریافت خواهد کرد.

مورنو در سخنرانی در یک شبکه تلویزیونی گفت طی سه ماه آینده از صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، بانک توسعه بین آمریکایی، بانک توسعه آمریکای لاتین و بانک‌های چین ۷.۱۵۰ میلیارد دلار کمک دریافت خواهد شد.

رئیس جمهور اکوادور به مبلغی که هر یک از این نهادها کمک خواهند کرد اشاره‌ای نکرد. وی اعلام کرد این مبلغ برای پوشش هزینه‌های سال جاری و پاسخ به نیازهای مردم در زمینه بهداشت و آموزش مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی تاکید کرد این اعتبار برای حل و فصل همه مشکلات کافی نیست.

اکوادور بدهی بیش از ۵۸ میلیارد دلاری دارد که برابر با ۶۰ درصد تولید ناخالص این کشور است. صندوق بین المللی پول پیش بینی می‌کند، تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰، ۱۱ درصد کاهش یابد.

رئیس جمهور اکوادور چهارشنبه اعلام کرد هیئت مدیره صندوق بین المللی پول به اتفاق آرا افزایش طرح حمایت از اصلاحات ساختاری در اکوادور را تصویب کرد. به این ترتیب کمک مالی به این کشور از ۴.۲ میلیارد دلار به ۶.۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

کد خبر: ۴۵٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha