۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
شناسایی ۳۴۰ معدن تعطیل در مرکزی؛ ۶۶ معدن راکد به چرخه فعالیت بازگشت
معاون استاندار مرکزی:

شناسایی ۳۴۰ معدن تعطیل در مرکزی؛ ۶۶ معدن راکد به چرخه فعالیت بازگشت

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از شناسایی ۳۴۰ معدن تعطیل در مرکزی خبر داد و گفت: ۱۲۹ معدن قابلیت برگشت سریع به چرخه فعالیت و تولید را دارند و در این راستا ۶۶ معدن به چرخه فعالیت بازگشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید فرخی ظهر دوشنبه در نشست ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در محل استانداری مرکزی با بیان اینکه ۲۵ واحد از مجموع واحدهای صنعتی و خدماتی استان در تملک بانک‌ها است، اظهار داشت: شش واحد از این مجموعه در حال مزایده است و بقیه موارد نیز مراحل مذاکره و یا دارای متصرف و اجاره به شرط تملیک را می‌گذرانند.

وی با اشاره به اینکه سند جهش تولید در سال جاری تهیه شده و اقدامات خوبی نیز در این راستا عملیاتی شده گفت« در همین راستا ۳۴۰ معدن تعطیل شناسایی شده است که فعالیت آن‌ها می‌تواند ارزش افزوده قابل ملاحظه‌ای  ایجاد کند که ۱۲۹ معدن از مجموعه اشاره شده قابلیت برگشت سریع به چرخه فعالیت و تولید را دارند که تاکنون ۶۶ واحد آن‌ها به این چرخه بازگشته‌ و اقدامات برای بقیه معادن در دست اجرا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: کلینیک صنعت در کارگروه تسهیل برای عارضه‌یابی واحدهای تعطیل یا واحدهایی که به سمت تعطیلی در حرکت هستند در استان شکل گرفته و هدفگذاری شده، امسال ۷۰ واحد تعطیل و یا در شرف تعطیلی به چرخه فعالیت برگردد.

فخری عنوان داشت: استان مرکزی در زمینه فعال‌سازی واحدهای تولیدی در سال ۹۷ رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد، در سال گذشته نیز وضعیت خوبی داشت و امید است امسال نیز به توفیقات خوبی برسد.

کد خبر: ۴۵٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha