۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
فعالیت ۹۳ واحد علمی در پارک علم و فناوری زنجان/ شرکت‌های دانش بنیان ظرفیتی برای توسعه اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی زنجان خبر داد:

فعالیت ۹۳ واحد علمی در پارک علم و فناوری زنجان/ شرکت‌های دانش بنیان ظرفیتی برای توسعه اقتصادی

زنجان - رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ۹۳ واحد علمی در پارک علم و فناوری استان وجود دارد، گفت: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه همه جانبه و خصوصا در حوزه اقتصادی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان در حمایت از فعالان اقتصادی و محصولات تولیدی استان گفت: یکی از رویکردهای اتاق در این زمینه همکاری و تعامل همه جانبه با همه دستگاه‌ها و نهادها و فعالان اقتصادی و تولیدی است.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری چند جانبه بین اتاق بازرگانی، میراث فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، اتحادیه چاقوسازان و چاقو فروشان و شرکت صنایع استیل ایران خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در راستای ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری و توسعه تجاری در زمینه صنایع دستی زنجان به امضا رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: استفاده از امکانات و ظرفیت طرفین به منظور ارتقای بهره وری در تولید و توسعه تجاری محصولات تولیدی استان و پیوند بین صنعت و دانشگاه و همچنین ترکیب تولیدات صنعتی با صنایع دستی از اهداف این تفاهمنامه همکاری است. 

یگانه فرد با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان حمایت‌های لازم برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و معرفی محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی را در راستای این تفاهمنامه انجام خواهد داد، ابراز کرد: به منظور تولید انبوه و توسعه تجاری صنایع دستی چاقوی زنجان، همکاری و حمایت لازم از سوی اتاق بازرگانی زنجان انجام می گیرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان زنجان، همکاری لازم برای نیازسنجی از مشتریان داخلی و خارجی و حمایت‌های لازم از صنعتگران چاقو به منظور ایجاد قدرت رقابت پذیری در بازار را انجام می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به انجام حمایت‌های لازم برای جذب سرمایه گذار برای راه اندازی خط تولید محصول فناوری دانشگاه و تجاری شدن این محصول دانش محور از سوی اتاق بازرگانی تاکید کرد.

یگانه فردبا بیان اینکه زنجان ۵۵ شرکت دانش بنیان دارد، گفت: پارک علم و فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، مراکز رشد دانشگاه‌ها و کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان، نهادهای مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان در استان هستند.

وی با بیان اینکه ۹۳ واحد علمی در پارک علم و فناوری، چهار مورد در شهرستان ابهر، پنج شرکت در مرکز رشد، ۹ مورد در اتاق بازرگانی، ۳۵ مورد در مرکز رشد دانشگاه زنجان و ۵۵ مورد در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه است، افزود: باید از ظرفیت شرکت‌ها در توسعه همه جانبه و اقتصادی استان استفاده شود.

کد خبر: ۴٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha