۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
هشدار زرد به کشاورزان مرکزی؛ احتمال خسارت به برخی محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی:

هشدار زرد به کشاورزان مرکزی؛ احتمال خسارت به برخی محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد

اراک- آنجفی، رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی از هشدار زرد به کشاورزان مرکزی خبر داد و گفت: احتمال آسیب وخسارت به برخی از محصولات کشاورزی و باغی و محصولات دپو شده در مزارع و باغات وجود دارد.

مجید آنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از هشدار زرد به کشاورزان استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی و کاهش دما رگبار باران گاهی رعد و برق  در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب به ویژه عصر تا اواخر وقت دوشنبه و وزش باد به ویژه در بعد از ظهر روز دوشنبه قابل پیش بینی است.

وی در خصوص منطقه اثر این نوسانات جوی گفت: عمدتا در نواحی شمال و غرب استان در مناطق ساوه، زرندیه، تفرش، کمیجان، غرق آباد و با احتمال کمتر آشتیان و خنداب و فراهان خواهد بود و زمان پایان نیز سه شنبه ۱۵ مهرماه احتمال داده می شود.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی بیان داشت: کاهش دما از مخاطرات پیش بینی شده است که روند کاهش دما از سه شنبه آغاز خواهد شد و تا پایان هفته نسبت به دماهای فعلی بین چهار تا هفت درجه کاهش خواهد یافت و این اثر در همه مناطق استان به خصوص در نواحی شمالی استان محسوس تر خواهد بود.

آنجفی نسبت به احتمال آسیب و خسازت به برخی از محصولات کشاورزی و باغی و محصولات دپو شده در مزارع و باغات هشدار داد و عنوان داشت: به کشاورزان توصیه می کنیم نسبت به انتقال محصولات دپو شده از مزارع و باغات به انبارهای استاندارد، محافظت از محل‌های خشک کردن کشمش در برابر بارش، در صورت امکان برداشت محصولات زراعی و باغی با مشورت کارشناسان کشاورزی اقدام کنند.

کد خبر: ۴۵٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha