۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
۲۰ میلیارد تومان اعتبار جذب پروژه‌های مشارکتی مدرسه‌سازی در استان سمنان شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان:

۲۰ میلیارد تومان اعتبار جذب پروژه‌های مشارکتی مدرسه‌سازی در استان سمنان شد

سمنان - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بابیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مشارکتی مدرسه‌سازی استان اختصاص یافت، گفت: ۱۰۰ درصد این اعتبار جذب‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید هژبری صبح چهارشنبه در آئین افتتاح آموزشگاه اسراری در سرخه ضمن بیان اینکه پیگیری برای تخصیص اعتبارات و جذب آن‌ها در راستای تکمیل پروژه‌های آموزشی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در بخش پروژه‌های مشارکتی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصد جذب‌شده است. ‌

وی با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اعتبارات استان سمنان به پروژه‌های آموزشی اختصاص یافت، تأکید کرد: ۹ میلیارد تومان اعتبار با ۴۸ درصد تخصیص را برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی در نظر گرفته‌شده است.

احداث آموزشگاه اسراری با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان با اشاره به افتتاح آموزشگاه اسراری در سرخه بیان کرد: این پروژه از ۱۰ سال گذشته آغازشده بود و عدم تکمیل این پروژه یکی از دغدغه‌های مهم مردم سرخه محسوب می‌شد.

هژبری بابیان اینکه ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیارد تومان آن از منابع ملی، دو میلیارد تومان از منابع استانی و سه میلیارد تومان آن نیز توسط خیران تأمین‌شده است. ‌

وی اضافه کرد: این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت دو هزار و ۳۸۰ مترمربع و یک هزار و ۶۹۰ مترمربع زیربنا در ۹ کلاس و کارگاه آموزشی با فضای کلاس و کتابخانه و نمازخانه ساخته‌شده است.

۳۸ درصد از فضای آموزشی سرخه تخریبی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با تأکید بر اینکه ۳۸ درصد از فضای آموزشی سرخه تخریبی است، یادآور شد: سرانه فضای آموزشی در شهرستان عدد ۱۳.۷ است و این در حالی است که میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۷ است و این رقم قابل قبولی برای شهرستان سرخه محسوب می‌شود.

هژبری در پایان بابیان اینکه احداث مراکز آموزشی در محله‌ها و منطقه‌های مختلف استان سمنان از مهم‌ترین مطالباتی است که از سوی مردم پیگیری می‌شود، گفت: خدمات دولت در بخش آموزشی به‌ویژه در بخش خدمات مشارکتی با خیرین، بسیار ارزشمند است.

کد خبر: ۴٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha