۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
۲۵۴ فقره تخلف اضافه حمل بار در راه‌های استان قزوین شناسایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

۲۵۴ فقره تخلف اضافه حمل بار در راه‌های استان قزوین شناسایی شد

قزوین- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: ۲۵۴ فقره تخلف مربوط به حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه در راه‌های ارتباطی این استان طی نیمه نخست امسال شناسایی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، جوادحق‌لطفی اظهار داشت: ثبت این تعداد تخلف که با همکاری پلیس راه استان مورد شناسایی قرار گرفت از نظر میزان بار اضافه حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۱.۴ درصدی همراه بوده است.

حق‌لطفی با بیان اینکه بیشترین تخلف حمل بار اضافه در جاده‌ها متعلق به خودروهای حامل مواد معدنی بوده، یادآور شد: با توجه به خسارت‌های ناشی از تردد بارهای معدنی، اختصاص سهم یک درصدی درآمد معادن که در بند ۵ ماده ۴۲ قانون برنامه ششم توسعه ضروری بوده و همچنین معادل ۱۵ درصد از بهای ماده معدنی براساس ماده ۱۴ قانون معادن کشور برای ترمیم راه‌ها باید به طور کامل اجرا شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری و برخورد با تخلف‌های صورت گرفته مربوط به اضافه تناژ بار، گشت‌های نظارتی با مشارکت پلیس راه در سطح راه‌های استان در حال اجرا بوده و امیدواریم با تقویت این تیم‌ها شاهد رعایت بیش از پیش نکات ایمنی از سوی رانندگان وسایل نقلیه در جاده‌ها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رانندگان وسایل نقلیه سنگین خواست با رعایت حمل میزان مجاز بار به ارتقای ایمنی تردد و راه‌ها کمک کنند.

کد خبر: ۴۵٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha