۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
تسهیل امور بانکی با نفوذ فین تک ها به بانک ها/ پیشروی هندوستان در میزان پذیرش فین تک ها از متوسط نرم جهانی
سریع ترین بازارهای فین تک در اختیار کشور هفتاد و دو ملت

تسهیل امور بانکی با نفوذ فین تک ها به بانک ها/ پیشروی هندوستان در میزان پذیرش فین تک ها از متوسط نرم جهانی

عواملی که در دنیای امروز می تواند به رشد فین تک ها کمک کند، تعامل با بانکها در جهت ارایه محصولات ایمن و آموزش مشتریان در بکارگیری این فن آوری همچنین ورود به بخش سرمایه گذاری در این عرصه است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «دِ بانکینگ اند فاینانس پست»، طی مقاله ای به قلم بیهاوین توراخیا، مدیرعامل و از بنیانگذاران شرکت هندی Zeta که در حوزه فین تک فعال است، به چگونگی رشد فین تک در این کشور توجه کرده است: هند یکی از سریع ترین بازارهای  فین تک است که نرخ پذیرش دیجیتال آن تقریباً دو برابر بیشتر از گذشته است. همچنین شاخص پذیرش جهانی  فین تک  موسسه ارنست اند یانگ نشان داده  که هند بالاترین میزان پذیرش فین تک را در سطح جهان با ۸۷ درصد  دارد که به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ متوسط جهانی  یعنی ۶۴ درصد است.
این درحالی است که رزرو بانک هند با داشتن دپارتمان ویژه ای که مسئولیت سیاست های مربوط به  فین تک است، اکنون تمرکز خود را نسبت به صنایع  فین تک تغییر داده است. طبق گزارش KPMG، انتظار می رود صنعت پرداخت دیجیتال هند ۱۰.۰۷ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۶ برسد. با هدف ساختن اقتصادی «بدون پول»، سیاست گذاران در صدد هستند از دسترسی بی وقفه سیستم های پرداخت الکترونیکی ایمن، و مقرون به صرفه اطمینان حاصل می کنند. در حالی که یکی از جنبه های اصلی برای رشد دیجیتال با رویکرد جدید، جلب مشتری و اعتماد سازی است.

مشارکت های استراتژیک در جهت جذب مشتری
صنعت فین تک تحت سلطه بازیکنان مختلفی است که تجربه پرداخت دیجیتال ابتکاری و شفاف را ارائه می دهد. بانک ها همچنان شهرت خود را به عنوان یکی از معتبرترین ارائه دهندگان در صنعت خدمات مالی حفظ کرده اند. بنابراین، مشارکت استراتژیک با شرکت های عصر جدید  فین تک برای بانک ها به منظور ایجاد اعتبار و جلب اعتماد برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان، از موارد مهم است. این مشارکت ها برای ایجاد اعتماد و دسترسی به پایگاه گسترده مشتریان با معرفی خدمات جدید دیجیتال برای فین تک سودمند خواهد بود. به این ترتیب بانک ها و  فین تک هر دو می توانند از تخصص یکدیگر برای تعامل بهتر با مشتریان خود استفاده کنند.

فعال کردن پرداخت های دیجیتالی با امنیت بیشتر
هنجارها و سیاستهای سختگیرانه ای که توسط رزرو بانک هند معرفی شده است، شرکتهای  فین تک را  ملزم کرده تا به ارائه محصولات پرداخت با  امنیت بالاتری اقدام کنند. یکی از مهمترین چالشهای شرکتهای مالی تهدیدات سایبری است، بنابراین این مساله دلیل اصلی تقویت درگاه پرداخت برای حفاظت از داده های مشتری و روند معاملات است. در عین حال که به منظورسهولت روشهای پرداخت آسانتر، شرکتهای  فین تک باید در زمینه آموزش مشتریان خود  ومحافظت در برابر کلاهبرداران سرمایه گذاری کنند. ایجاد آگاهی در مورد شیوه های ایمن معاملات دیجیتال در مورد چگونگی محافظت از اطلاعات حساس آنها می تواند گامی در جهت ایجاد اعتمادسازی در بین مشتریان باشد.
از طرفی پلتفرمهای مبتنی بر API که توسط ارائه دهندگان فناوری ارایه شده اند، راه حل های آماده برای استفاده است که شامل آخرین ویژگی های امنیتی مانند رهگیرها، رمزگذاری، احراز هویت مبتنی بر ریسک و موارد دیگر است. شرکت های  فین تک می توانند از این راه حل های قوی استفاده و امنیت بیشتر اطلاعات حساس مشتری و داده های معامله را تضمین کنند. از آنجا که انتظار می رود هند سریعترین رشد در مقدار معاملات پرداخت های دیجیتال را داشته باشد، ایجاد توانایی های دیجیتالی برای امنیت پرداخت و راحتی کاربر برای بانک ها و سایر موسسات مالی بسیار مهم است.

چالشهای روند معاملات دیجیتالی در مناطق روستایی
با توجه به افزایش نفوذ اینترنت، رشد بی سابقه پرداخت دیجیتال و همه گیری فعلی که  بعنوان یک کاتالیزور در این روند عمل کرده است. با این حال، بخش روستایی هنوز پول نقد را به حالت دیجیتال ترجیح می دهد و برای نیازهای مالی روزانه خود به بانک های محلی وابسته هستند. که برخی از چالش های اصلی شامل موارد زیر است: فقدان زیرساخت های دیجیتالی، عدم پذیرش صاحبان کسب و کارها از پرداخت دیجیتال و سواد مالی محدود.
در حالی که  فین تک می تواند با همکاری با بانک های محلی نقش مهمی را ایفا کند و از زیرساخت پرداخت دیجیتال پشتیبانی کند. این همکاری ها باعث افزایش آگاهی در بین مشتریان روستایی و همچنین کمک به شرکت های فین تک برای اعتماد سازی در جامعه محلی می شود. تعاونی های اعتباری همچنین می توانند از ابتکارات در زمینه تجاری برای بهبود پذیرش پرداخت دیجیتال و تسهیل آن بهره ببرند. راه حل های آفلاین همچون پرداخت کد کیو آر (QR) همچنین می تواند به چالش های احراز هویت در مناطق با شبکه ضعیف کمک کند. این امر باعث می شود تا تعاونیهای اعتباری بتوانند محصولات بانکی عصر جدید را با نرخ بسیار سریعتر همراه با اطمینان و امنیت کامل، به بازار عرضه کنند.

تجربه کاربر نهایی از طریق بانکداری مدرن
در دنیایی سریع و دیجیتالی، مشتریان انتظار دارند که موسسات مالی و بانک ها نیازهای آنها را درک کنند و به آنها یک راه حل شخصی بدون دردسر ارائه دهند. این در حالی است که رزرو بانک هند بر بهبود امنیت دیجیتال و محافظت از تقلب ها متمرکز است، شرکت های فین تک در حال تغییر شکل فناوری خود هستند تا تجربه دیجیتالی استثنایی و ایمنی را برای مشتریان فراهم کنند. آنها از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و داده های بزرگ برای تأمین نیازهای مشتریان در زمان واقعی استفاده می کنند. به منظور فراهم کردن بالاترین امنیت، API های قدرتمند و تمام ادغام های مورد نیاز و سایر راه حل ها می تواند به  فین تک ها کمک کند تا از ایمنی در پرداخت بالاتر اطمینان حاصل کنند و بنابراین تجربه مشتری را بهبود بخشند.

کد خبر: ۴۵٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha