۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
خواستار تخصیص ارز برای واردات کودهای شیمیایی هستیم؛ دولت هنوز تصمیمی نگرفته است!
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم؛

خواستار تخصیص ارز برای واردات کودهای شیمیایی هستیم؛ دولت هنوز تصمیمی نگرفته است!

زارعی کیاپی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت باید بر توزیع نهاده ها نظارت بیشتری داشته باشد، افزود: با توجه به اهمیت سموم و کودهای شیمیایی در صنعت کشاورزی و داشتن تولیدی پایدار، از دولت خواستار تخصیص ارز لازم برای واردات کود و سموم شیمیایی مورد نیاز شده ایم.

بازار؛ گروه کشاورزی: منصور زارعی کیاپی نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم در خصوص بحث کود و سم و نهاده ها و تصمیمات دولت در این خصوص اظهار داشت: در این مورد هنوز تصمیمی از سوی دولت گرفته نشده اما کمیسیون کشاورزی پیشنهاداتی به دولت داده است.

زارعی کیاپی به بازار گفت: در حقیقت ما در کمیسیون کشاورزی از  دولت درخواست کرده ایم که برای کودهای شیمیایی وارداتی ارز لازم را اختصاص دهد و یا در شورای قیمت گذاری قیمت های تضمینی مناسبی را  بر اساس هزینه‌ های کشت، برای انواع محصولات کشاورزی تعیین کند.

وی تاکید کرد: اگرچه نهاده هایی همچون کنجاله سویا و ذرت همچنان با ارز دولتی وارد کشور می شود اما دولت باید نظارت بیشتری بر واردات و توزیع این محصولات در بازار داشته باشد.

زارعی کیاپی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین نهاده ها در تامین امنیت غذایی مردم بایستی هرچه زودتر این موضوع حل شود چون اگر تولید کننده نهاده و سم نداشته باشد قطعا برای کشت انگیزه ندارد و این امر بر پایداری تولید اثر می گذارد.

کد خبر: ۴۵٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha