۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
صدای آکراپوییچ آشناست!
اگزوزهای منحصر به‌ فرد برای موتورسیکلت

صدای آکراپوییچ آشناست!

محصولات آکراپوییچ روی دوکاتی پانیگال V۴، دوکاتی سوپرلجرا، یاماها YZF-R۱، کاوازاکی نینجا H۲، هوندا CBR۱۰۰۰RR و سوزوکی GSX-R۱۰۰۰R نصب شده است.

بازار؛ گروه خودرو: بیش از ۳۰سال است که شرکت تولیدکننده اگزوزهای حرفه‌ای یعنی آکراپوییچ، جایگاه ویژه‌ای را در صنعت خودروسازی و البته موتورسیکلت برای خود به وجود آورده است.
در سری محصولات اخیر این شرکت اسلونیایی، اگزوزهای از جنس تیتانیوم و البته پوشش کربنی ساخته شده که در سوپربایک‌های معروف به کار گرفته شده است. اگزوز سوپربایک باواریایی یعنی ب‌ام‌و S۱۰۰۰RR از این نوع بوده و دارای دریچه‌ای فعال در مسیر خروجی، اگزوز است.

این دریچه فعال که منطبق بر یک واحد کنترلگر الکترونیکی هوشمند با قابلیت تنظیم شخصی‌سازی است، از آنجا که اگزوزهای ساخت آکراپوییچ دارای یک ونتوری در خروجی هستند، طبق اصل برنولی، این نوع طراحی می‌تواند سرعت خروج دود را بیشتر کند.

بر این اساس و باتوجه به متغیرسازی دریچه اگزوز، صدای مهیجی از یک موتور یک لیتری سوپربایک یا در سطح پایین‌تری اسپرت‌بایک‌های ۶۰۰سی‌سی ایجاد می‌شود.
آپریلیا RS۶۶۰ را باید یک اسپرت‌بایک پرفورمنسی با پیشرانه ۶۰۰سی‌سی دانست که اگزوز جدید آکراپوییچ صدای پرطنینی از این قوای محرکه کامپکت به وجود می‌آورد.
این سری از محصولات آکراپوییچ روی دوکاتی پانیگال V۴، دوکاتی سوپرلجرا، یاماها YZF-R۱، کاوازاکی نینجا H۲، هوندا CBR۱۰۰۰RR و سوزوکی GSX-R۱۰۰۰R نصب شده است.

کد خبر: ۴۵٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha