۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
قوانین مالیاتی مناطق آزاد به اصلاح نیاز دارند
مشاور مالیاتی اتاق تعاون ایران:

قوانین مالیاتی مناطق آزاد به اصلاح نیاز دارند

محمودی، مشاور مالیاتی اتاق تعاون ایران گفت: با سلب معافیت مالیاتی مناطق آزاد، اکثر فعالان اقتصادی کسب و کارهای خودشان را به تهران منتقل می‌کنند.

به گزارش بازار، محمد محمودی گفت: در حال حاضر کلِ کشور قصد دارد از محل اخذ مالیات به درآمد برسد.

وی افزود: هر موردی که برای اخذ مالیات مطرح می‌شود فقط یک بهانه است و هدف اصلی در مالیات بر کسب درآمد دولت تنظیم شده است.

این کارشناس امور مالیاتی با اشاره به این که اکثر مناطق آزاد در کشورهای مختلف از معافیت مالیاتی برخوردار هستند، اظهار داشت: متاسفانه دولت تعهدات خود به مناطق آزاد را به طور کامل انجام نداده است.

وی با اشاره به این که تولیدکنندگان ایران با معضلات بسیار زیادی مواجه هستند، عنوان کرد: اگر معافیت مناطق آزاد در شرایط فعلی کشور سلب شود، تفاوتی میان فعالان اقتصادی مناطق آزاد و سایر شهرها ایجاد نمی‌شود.

محمد محمودی افزود: با سلب معافیت مالیاتی مناطق آزاد، اکثر فعالان اقتصادی کسب و کارهای خودشان را به تهران منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کامیون‌های متعددی از سرزمین‌های مشمول مالیات به مناطق آزاد وارد می‌شوند و معافیت می‌گیرند.

مشاور مالیاتی اتاق تعاون ایران با اشاره به این که بسیاری از قوانین مالیاتی مناطق آزاد باید اصلاح شوند، عنوان کرد: ما باید به جای پاک کردن صورت مساله موارد آسیب‌زا را مورد اصلاح قرار دهیم.

وی با اشاره به این که مالیات بر ارزش افزوده در حال تولیدکننده تغییر ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: آن دسته از فعالان حقیقی و حقوقی که به طور شفاف کار می‌کنند، حدود ۱۵ درصد از بازار را در اختیار گرفته‌اند.

محمد محمودی اضافه کرد: مناطق آزاد باید به رسالت اصلی خودشان بازگردند و اگر در مسیر رسالت اصلی خودشان فعالیت کنند حتما به موفقیت می‌رسند.

وی با اشاره به این که عملکرد ضعیف دولت باعث می‌شود تا فعال اقتصادی از مسیر درست خارج شود، عنوان کرد: بانک مرکزی چند ماه پیش با صدور بخشنامه‌ای زیرکانه اعلام کرد که هر میزان ارز و فلزات گران‌بنا بدون مالیات می‌توانند به داخل کشور وارد شوند.

این کارشناس امور مالیاتی تاکید داشت: در فعالیت‌های اقتصادی ما باید همه‌ی فعالان با یک چشم نگاه کنیم و نباید میان فعالان مختلف تفاوت‌های بی‌اساس قرار دهیم.

کد خبر: ۴۵٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha