۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مرکز عالی مهارت در منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مرکز عالی مهارت در منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود

بوشهر- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مرکز عالی مهارت در منطقه پارس جنوبی با رده بالای مهارت انرژی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اوسط هاشمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان قطب اقتصاد و انرژی کشور نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات پارس جنوبی در شرایط تحریم برای کشور افتخارآفرینی کرده است، افزود: اگر زمینه توسعه طرح‌های پارس جنوبی فراهم نشده بود، اکنون مشکلات زیادی در سطح کشور داشتیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تامین ۷۰ درصد گاز کشور در پارس جنوبی اظهار کرد: در شهرستان‌های کنگان و عسلویه شاهد گسترش تاسیسات انرژی هستیم که نقش مهمی در مقابله با تحریم‌های دشمنان دارد.

وی با اشاره به اهمیت تامین نیروی انسانی توانمند برای صنایع اضافه کرد: ایران در عرصه انرژی یکی از قطب‌های اصلی در جهان است و باید توان تخصصی برای فعالیت در حوزه این صنایع فراهم شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عسلویه به عنوان قطب انرژی کشور یاد کرد و ادامه داد: این شهرستان می‌تواند قطب تربیت نیرو در حوزه انرژی باشد و راه‌اندازی مرکز عالی مهارت در منطقه پارس جنوبی در دستور کار است.

اوسط هاشمی با اشاره به تدوین و عملیاتی شدن بیش از ۲۰۰ استاندارد مهارتی طی شش ماه بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تدوین دو هزار استاندارد مهارتی صورت گرفته است.

۱۳ هزار شاغل پارس جنوبی دارای صلاحیت حرفه‌ای می‌شوند
 مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی  هم در این نشست اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی نقش مهمی در تامین گاز کشور دارد و شاهد افزایش مزان تولید هستیم.

اسحاق فرشیدی با اشاره به استقرار ۱۳ پالایشگاه در پارس جنوبی واقع در شهرستان‌های عسلویه و کنگان اضافه کرد: در این تاسیسات حدود ۱۳ هزار نفر مشغول به کار هستند که بر اساس تخصص و توان افراد مشغول فعالیت هستند.

مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی از تلاش برای مهارت‌افزایی نیروها در این مجتمع خبر داد و افزود: با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۳ هزار نیروی فعال در مجتمع پارس جنوبی صلاحیت حرفه‌ای می‌گیرد.

وی مدت زمان اعطای صلاحیت حرفه‌ای به کارکنان مجتمع گازی را دو تا سه سال عنوان کرد.

کد خبر: ۴۵٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha