۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
 نسل پنجم اینترنت این بار بدون هوآوی!
۵G منشا درگیری امریکا و غول فناوری چینی؛

نسل پنجم اینترنت این بار بدون هوآوی!

کاخ سفید اعلام کرد که امریکا با کمک شرکت های امریکایی و بالقوه اروپایی معماری و زیرساخت های ۵G را در ایالات متحده مستقر خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از بیزینس اینسایدر، مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد که شرکت های امریکایی از جمله دل، مایکروسافت و AT&T ( یک شرکت هلدینگ چندملیتی آمریکایی) و نیز شرکت های اروپایی مانند نوکیا و اریکسون نیز در ساخت نسل پنجم تلفن همراه (۵G) به امریکا کمک می کنند.

غول فناوری چینی که بیشترین سهم بازار را در ساخت تجهیزات ارتباطی در اختیار دارد و دومین سازنده بزرگ تلفن‌های همراه هوشمند است، توسط دولت ترامپ به خاطر مسائل امنیت ملی تهدید شد و ایالات متحده به سایر کشورها فشار آورد که از تجهیزات هواوی در شبکه های ۵G به خاطر غیر قابل اعتماد بودن آن استفاده نکنند.

 گفتنی است که وزارت دادگستری امریکا، در اوایل سال جاری هواوی و وابستگان آن را به جرم سرقت اسرار تجاری و هفت فقره کلاهبرداری متهم کرده بودند.

بنابراین بنا به خواست امریکا و مهلتی که به شرکت های خود برای ساخت این نسل از تلفن همراه داده بود،  نوکیا و اریکسون با تبعیت از هوآوی به عنوان تولیدکننده برتر تجهیزات ارتباط از راه دور و ساخت ۵G وارد کار شدند.  

همچنین ادعاهایی پیرامون ارتباطات هوآوی با دولت چین برای جاسوسی فعالیت های اقتصادی ایالات متحده وجود دارد.

برنامه ساخت فناوری ۵G در ایالات متحده در حال حاضر در مرحله مقدماتی بوده و یک استاندارد نرم افزاری که تقریبا با هر تجهیزات سخت افزاری ۵G سازگار است، ایجاد شده است.  

در حقیقت با تکیه بر این نرم افزار در صورتی که خوب و سازگار باشد، شبکه های ۵G می توانند با هر تجهیزاتی و بدون کمک و اتکا به هوآوی کار کنند.

گفتنی است که کاخ سفید و شرکت هایی چون دل و مایکروسافت، این نرم افزار را جدا از تجهیزات به عنوان کلید اصلی پیشرفت ساخت  ۵G در نظر می گیرند.

کد خبر: ۴٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha