۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کارخانه «تولید کاغذ از سنگ» در الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کارخانه «تولید کاغذ از سنگ» در الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد

لرستان- صفی خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: کارخانه تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) تا سال آینده در شهرک صنعتی الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با ورود تراورتن به بازار، سنگ های لرستان مشتری خود را در بازار از دست داد و بسیاری از واحدهای سنگبری و معدنی استان تعطیل شدند اما مطالعاتی که روی کربنات کلسیم انجام دادیم نشان داد که این ماده در لرستان بالاترین عیار را در دنیا دارد.

وی با بیان اینکه طرح «تولید کاغذ از سنگ» تا سال آینده در الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد افزود: کربنات کلسیم یک ظرفیت عالی و ثروت بی‌نظیر است که در راستای فرآوری این ماده ارزشمند با ایمیدرو وارد مذاکره شدیم و سرمایه گذاری کاغذ سنگ انجام شد که کارخانه آن، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بالاترین عیار کربنات کلسیم در دنیا مربوط به لرستان است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان‌ اینکه لرستان از نظر ذخایر تالک نیز دومین استان کشور است، تصریح کرد: یکی از استراتژیک‌ترین محصولات معدنی تالک است که در بیش از ۱۰۰ ماده دارویی و بهداشتی کاربرد دارد همچنین ماده اولیه کاشی و سرامیک را تشکیل می‌دهد در نتیجه فرآوری تالک یکی از اولویت‌های ما در لرستان بوده که به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است.

صفی خانی بیان کرد: کارخانه استحصال منیزیوم از دولومیت نیز یکی از مواردی است که به عنوان یک ظرفیت به سرمایه گذاران معرفی می‌شود.

کد خبر: ۴۵٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha