۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
رمزارزها در سیستم اقتصادی ما مورد استفاده نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رمزارزها در سیستم اقتصادی ما مورد استفاده نیست

ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: سیستم رمزارزها چون شفافیت ندارد و یکطرف معامله در مبادلات مشخص نیست فعلا نمی‌تواند در سیستم اقتصادی ما مورد استفاده باشد.

به گزارش بازار، احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نایب رییس کمیسیون جهش تولید، یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت سیاست‌های اقتصادی کشور را حاکمیت دلار در معاملات دانست و گفت: چون سیاست‌های اقتصادی کشور به سیاست‌های ارزی آمریکا نزدیک شده و ما در مبادلات خود حاکمیت دلار را پذیرفته‌ایم.

ارکانی ادامه داد: در سیاستگذاری جدید باید استفاده ارز دیجیتال را هم در نظر بگیریم تا به مسائل دست و پاگیر حاکمیت دلار خاتمه دهیم، لذا بسیاری از کارشناسان در بسته پیشنهادی برای سیاست‌های اقتصادی و مبادلات ارزی به این نوع ارز هم توجه داشته‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از معیارهای پذیرش ارز دیجیتال در مبادلات اقتصادی را شفاف سازی برای آن عنوان کرد و گفت: کارشناسان، فعالان فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال باید حداقل اطمینان برای اینکه بتوانیم سازوکار شفاف و مدون برای استفاده از ارز دیجیتال داشته باشیم را ارائه کنند.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به ضعف رمزارزها گفت: سیستم رمزارزها چون شفافیت ندارد و یکطرف معامله در مبادلات مشخص نیست فعلا نمی‌تواند در سیستم اقتصادی ما مورد استفاده باشد، اما برخی مبادلات و تحولات در حوزه فناوری اطلاعات خارج از اراده ما در حال اتفاق است، پس چون اقتصاد را با تئوری و بخشنامه نمی‌توان پیش برد باید برای بهره‌گیری از این نوع مبادله بر پایه رمزارزها و ارزهای دیجیتال با کارشناسی درست سازوکاری ارائه و برای مبادلات با این نوع ارز برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر: ۴۵٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha