۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
صدور مجوز فعالیت ۴۲۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد:

صدور مجوز فعالیت ۴۲۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان همدان

همدان - رضوانی جلال؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر ۴۲۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان همدان مجوز فعالیت دارند.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۴۲۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان همدان مجوز فعالیت دریافت کرده اند؛ گفت: این واحدها از جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با ظرفیت جذب چهار میلیون تُن مواد خام مجوز دارند و در حال فعالیت هستند.

رضوانی‌جلال به فعالیت ۶۸ واحد سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۱۸۶ هزار تُن و ۵۶ واحد فرآوری و بسته‌بندی کشمش با ظرفیت ۹۲ هزار تُن در استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۲۴ واحد صنعتی دامپروری و پرورش طیور در استان همدان فعال است.

وی فعالیت ۸۶۷ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم‌آبی، ۹ واحد پرورش بچه ماهی با ظرفیت ۲۱ میلیون قطعه و ۵۶ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت ۴.۲ میلیون قطعه را از دیگر ظرفیت‌های کشاورزی استان همدان برشمرد.

رضوانی جلال با بیان اینکه در سند راهبردی توسعه استان همدان و طی برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی با ۱۱ عنوان برنامه مدنظر قرار گرقته است، گفت: اجرای طرح داربستی باغ‌های انگور در قالب طرح فَراز، سرشاخه‌کاری درختان گردو و انگور، توسعه صنایع تبدیلی، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، افزایش تولید گوشت قرمز و سفید و توسعه کشت دانه‌های روغنی در این سند تدوین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ طرح بزرگ در بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری حدود پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و ۳۰ میلیون یورو در این استان در دست اجرا است که برای هفت هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد، گفت: هفت برنامه و ۳۱ طرح نیز در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در دست اجرا است.

کد خبر: ۴۵٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha