۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
بانک مرکزی متولی حفظ ارزش پول ملی است
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بانک مرکزی متولی حفظ ارزش پول ملی است

محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: عملکرد بانک مرکزی به عنوان متولی حفظ ارزش پول ملی مناسب نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص راه کارهای دولت برای حفظ ارزش پول ملی، گفت: یکی از راه کارهای دولت برای حفظ ارزش پول ملی رونق بخشی به بازار سرمایه است تا بتواند حداقل بخشی از نقدینگی را از طریق بورس کنترل کند، هدایت صحیح نقدینگی به سمت بازار سرمایه موجب حفظ ارزش پول ملی می‌شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌های جذب شده در بورس به سمت تولید هدایت نشد، ادامه داد: سرمایه گذاری صورت گرفته در بورس باید به سمت تولید و خدمات هدایت می‌شد تا در حال حاضر شاهد افت ارزش پول ملی نمی‌شدیم.

عدم هماهنگی لازم در زمینه صادرات بین وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای حفظ ارزش پول ملی باید بخش‌های تولید و صادرات رونق داده شود، عنوان کرد:در حال حاضر در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با یکدیگر هماهنگی لازم را ندارند، گاهی شاهد هستیم که از صادرات مازاد محصولات کشاورزی و صنعتی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از صادرات محصولات مازاد صنعتی و کشاورزی از وارد شدن ارز به کشور جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که نتوانیم تولید و اشتغال را تقویت کنیم، تصریح کرد: دولت برای جلوگیری آسیب بیشتر به ارزش پول ملی باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عملکرد بانک مرکزی به عنوان متولی حفظ ارزش پول ملی مناسب نبوده و از بیست، نمره 9 دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی بیشترین لطمه‌ها را به بخش کشاورزی وارد کرده زیرا با حذف اختصاص ارز دولتی به واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی، کشاورزان و دامداران را تحت فشار قرار داده است.

کد خبر: ۴۵٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha