۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
مطالعات الگوی کشت در ۹ دشت اصلی استان سمنان انجام شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

مطالعات الگوی کشت در ۹ دشت اصلی استان سمنان انجام شد

سمنان- میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه مطالعات الگوی کشت در ۹ دشت اصلی استان انجام شده است، گفت: ارتقای محصول کشت شده با کمترین آب ممکن، رسالت و محور اصلی این مطالعات است.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در راستای کاهش آب مصرفی کشاورزی و ارتقای کمی و کیفی تولیدات، از ابتدای سال ۹۶ مطالعات الگوی کشت در ۹ دشت اصلی استان سمنان صورت گرفته است، ابراز کرد: کار کارشناسی و همچنین ارتقای اقتصاد کشاورزی، از محورهای این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه مطالعات مذکور درباره در ۱۱ محصول زراعی و ۱۰ محصول باغی تدوین شده است، ابراز کرد: کشت جایگزین با هدف کم آب بر کردن کشاورزی در زمره هدف های ما از انتخاب این محصولات بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بیان کرد: متعاقب این مطالعات، سند بهره‌وری آب در سطح استان تدوین شد که خوشبختانه نتایج مشخص مطالعات الگوی کشت در آن لحاظ و ۱۵ پروژه فنی برای ارتقای نرخ بهره‌وری آب در کشاورزی پیرامون آن ابلاغ شده است. 

میرعماد ضمن اشاره به همراهی نهاد های مرتبط با مطالعات آب بیان کرد: خوشبختانه همدلی خوبی برای تدوین سند بهره وری آب در استان وجود دارد.

وی درباره مفاد این سند و چشم انداز آن، توضیح داد: با اجرای سند مذکور، سطح زیر کشت کشاورزی ۱۲ درصد کاهش می یابد اما باید شاهد افزایش ۲۷ درصدی محصولات کشاورزی باشیم که نشان از ارتقای راندمان اقتصادی تولیدات محصولات کشاورزی استان سمنان می‌دهد.

کد خبر: ۴۵٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha