۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱
افزایش تولید در بخش کشاورزی جز با به کارگیری علم و فناوری‌های نوین امکان پذیر نیست
عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس در گفتگو با بازار:

افزایش تولید در بخش کشاورزی جز با به کارگیری علم و فناوری‌های نوین امکان پذیر نیست

عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس با بیان اینکه کشور در منابع پایه‌ای تولید محدودیت دارد، گفت: افزایش تولید در بخش کشاورزی جز با به کارگیری علم و فناوری‌های نوین امکان پذیر نیست.

پرویز اوسطی در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت کشاورزی گفت: در حال حاضر در بخش‌های اقتصادی از جمله بخش کشاورزی بهره وری بسیار پایین است و بنده معتقدم بخش کشاورزی آنطور که گفته می‌شود بهره ور محور نبوده و نهاده محور است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشور در منابع پایه‌ای تولید محدودیت دارد، اظهار داشت: این منابع محدود به حوزه آب و خاک معطوف می‌شود بنابراین توسعه افقی کشور به دلیل محدودیت ها سخت است و باید به فکر توسعه عمودی باشیم و عملکرد واحدهای تولیدی را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس اظهار داشت: افزایش تولید در بخش کشاورزی جز با به کارگیری علم و فناوری‌های نوین امکان پذیر نیست.

اوسطی اظهار داشت: بنابراین استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی از جمله ضروریات است، همچنین کشورهای دنیا در حال حرکت به سمت مدرناسیون در بخش کشاورزی هستند و حتی دنیا از مکانیزاسیون در این بخش عبور کرده است لذا ما هم در کشور باید در این راستا تلاش کنیم.

عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس اظهار داشت: ما در این امور قوانینی هم داریم که البته باید به درستی اجرایی شود.

کد خبر: ۴۵٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha