۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
تولید ۴۰۰ هزار تُن گندم در استان مرکزی/ ۳۴۴ هزار تُن خرید تضمینی شد
معاون استاندار مرکزی:

تولید ۴۰۰ هزار تُن گندم در استان مرکزی/ ۳۴۴ هزار تُن خرید تضمینی شد

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از تولید ۴۰۰ هزار تُن گندم در این استان خبر داد و گفت: از این میزان ۳۴۴ هزار تُن خرید تضمینی شد.

سعید فرخی در گفتگو با خبرنگار بازار از رشد ۱۳ درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی خبر داد و افزود: مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان بود، که همه این مبلغ به آن ها پرداخت شد و اکنون بدهی بابت خرید گندم در استان مرکزی نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از فعالیت ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری ۴۰۰ هزار تُن گندم در استان مرکزی تولید شده است، که کشاورزان ۳۴۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر تولید خود را به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده اند و البته فرآیند خرید همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از تولید یک‌ هزار و ۲۰۰ تن دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری در استان مرکزی خبر داد و گفت: استان مرکزی رتبه نهم در تولید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است و در سال جاری بسیاری از موانع خرید و تحویل گندم در تعامل با کشاورزان کاسته شد و همین امر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

کد خبر: ۴۵٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha